2015’E VEDA EDERKEN…

2015 yılında da demiryolu sektörünü daha ileriye götürmek için çalıştık. Hafızalarımızı tazelersek: Mevcut ve açılması planlanan YHT hatlarında kullanılmak üzere Almanya’ya sipariş verilen ve test sürüşleri tamamlanan 7 adet Çok Yüksek Hızlı Tren’den ilki, TÜVASAŞ tesislerinde turkuaza boyanarak Ankara-Konya hattında hizmete sunuldu. Hem konforu hem rengiyle yolcularımızın büyük beğenisini kazandı.

1932’de inşa edilen 378 km’lik Samsun-Sivas (Kalın) hattının modernizasyonu projesini başlattık. AB fonlarıyla yapılan proje tamamlandığında yolcu trenlerinin hızı saatte 80 kilometreye çıkacak, bu sayede Samsun-Sivas arasındaki seyahat süresi 9,5 saatten 5 saate düşecek. Proje ayrıca yük taşımacılığına da büyük katkılar sağlayacak. Modernize edilen diğer bir hat ise Irmak-Karabük-Zonguldak… İlk etapta Karabük Zonguldak kesimi tamamlanarak halkımızın hizmetine sunulacak.

Diğer taraftan, ilk milli elektrikli lokomotifimiz E1000’i raylara indirmenin gururunu yaşadık. TCDD, TÜBİTAK MAM ve TÜLOMSAŞ ortaklığı ile yürütülen proje, 4 yıllık çalışmayla gerçekleştirildi. Modern sürüş konforuna sahip elektrikli lokomotifin tüm laboratuvar, yazılım ve alt yapı çalışmaları, fabrika ve yol testleri, prototip üretimi yüzde 100 yerli olarak gerçekleştirildi. Tabi ki sadece bunlarla yetinmedik:

Ankara-İzmir, Ankara Sivas YHT, Bilecik-Bursa ve Konya-Karaman HT hatlarının inşası; konvansiyonel hatlarımızın ve araç parkımızın yenilenmesi ve modernizasyonu; Milli Tren Projesi; Milli Sinyal Sistemi ve lojistik merkezler kurulması çalışmalarını da sürdürdük.

YHT, ana hat, bölgesel hat ve banliyö hatlarımızda her geçen gün altyapısı, araç filosu, hizmet kalitesi ile daha iyiye, daha güzele ulaşmanın mutluluğunu yaşadık.

Demiryolu sektörü 2016’ya büyük umutlarla ve yeni projelerle giriyor. Bu vesile ile tüm yolcularımızın yeni yılını kutluyor, sağlık ve huzur diliyorum.

İyi yolculuklar.