4.15

Konya-İstanbul Yüksek Hızlı Tren seferlerini başlattık.

İlk etapta sabah ve akşam saatlerinde karşılıklı ikişer sefer var.

Sabah Konya’dan çıkan yolcumuz işini yetiştirip akşam tekrar Konya’ya dönebilecek. İstanbul’dan çıkan yolcumuz Hazreti Mevlana’yı ziyaret edip, işini görüp tekrar İstanbul’da olabilecek.

2009’da Ankara-Eskişehir ile başlayan YHT işletmeciliği 2011’de Ankara-Konya’nın devreye alınmasıyla genişlemişti.

2013 yılında Eskişehir-Konya seferlerini başlattık, 2014 yılında Eskişehir-İstanbul etabını da hizmete açarak Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattının tamamını hizmete açmış olduk.

YHT ağını genişletirken eş zamanlı işletmecilik ağını da genişletiyoruz.

Dünyada sekizinci Avrupa’da altıncı yüksek hızlı tren işletmecisi ülkeyiz.

Bu konumumuzu Konya-İstanbul’la daha da güçlendirdik.

Sırada devam eden YHT projeleri var.

Bursa, Ankara-İzmir, Ankara-Sivas,  Konya-Karaman hızlı ve yüksek hızlı tren projelerimizin yapımı sürüyor.

2.000 km yeni sinyalizasyon yaptık, 1500 km elektrifikasyon yaptık.

80 adet farklı şantiyede, 2.712 km’de demiryolu, 2.679 km’de sinyalizasyon, 2.484 km’de ise elektrifikasyon inşası devam ediyor.

9.231 kilometre yol yeniledik. Yol yenilemelerinde kullanılan her türlü malzemeyi ülkemizde ürettik.

Ankara’ya ve Konya’ya Avrupa’nın en modern yüksek hızlı tren garlarını yapıyoruz.

Milli Tren projemiz devam ediyor.

Kent içi özgün raylı sistem projeleri geliştirdik, geliştiriyoruz.

Önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu fotoğraf daha da zenginleşecek.

Kentler yakınlaşıyor.

Yolculuklar artıyor.

Yolculuk standartları yükseliyor.

Daha da önemlisi insanımız içinde taşıdığı hızlı tren özleminin gerçekleşmesinin gururunu yaşıyor.

Güzel ve huzurlu bir yıl dileğiyle…

İyi yolculuklar.