ALFA ROMEO’NUN TARİHİ BU MÜZEDE

105 yılı geride bırakan İtalyan Alfa Romeo, bir asrı aşan tarihini, temmuz ayından itibaren Milano-Arese’de ziyaretçilere açtı. Alfa Romeo’nun zaferlerle dolu renkli ve sıra dışı tarihini yansıtan yeni müze, markanın adeta kalbi niteliğini taşıyor. 1910 yılında Milano’da temelleri atılan, 1986 yılında da otomotiv devi Fiat Grubu’na katılan Alfa Romeo’nun Milano-Arese’de bulunan ve tamamen yenilenen müzesinde 69 model sergileniyor.

Otomotiv dünyasının en köklü markalarından İtalyan Alfa Romeo, geride bıraktığı 105 yıllık tarihini halka açtı. Otomobil severlerin yeni adresi olmaya aday olan bu müze, Alfa Romeo otomobillerinin ilk üretildiği fabrikaya ev sahipliği yapması nedeniyle, şirket tarihinde sembolik bir değeri olan Arese’de yeniden canlandırıldı. Müze, markanın 1960’ların başından bugüne kadar bir araya getirdiği tarihi koleksiyonun en önemli parçalarına ev sahipliği yapıyor. Müzede, birçoğu yalnızca markanın gelişimini değil otomobilin kendi tarihini de gösteren 69 model sergileniyor.

Efsane arabalar burada
24 HP gücüne sahip ilk A.L.F.A aracından Tazio Nuvolari’nin kullandığı 6C 1750 Gran Sport’a, 8C ve dünya Formula 1 şampiyonu Juan Manuel Fangio’nun kullandığı Gran Premio 159 ‘Alfetta 159’ gibi efsanevi Mille Miglia şampiyonlarına; 1950’lerin ikonik otomobili Giulietta’dan Championship 33 TT 12’ye kadar birçok model bulunuyor. Müze bünyesinde ayrıca bir kitapçı, kafe, belgelendirme merkezi, test sürüşü pisti, etkinlik mekânları ve müşteri teslimat bölgesine sahip bir showroom yer alıyor. 1976’da resmi açılışı yapılan müze, o dönemde yalnızca rezervasyonla ziyaretçi kabul ediyordu. Arese’nin üretim merkezi olarak hizmete son vermesinin ardından 2009 yılında kapanan müze, Alfa Romeo’nun yeniden doğuşunu müjdeleyen süreçte bir kez daha kapılarını açmak üzere büyük bir değişim sürecine girdi.

Zaman tüneli, güzellik ve hız
Mimar BenedettoCamerana liderliğinde 2013’te başlayan çalışmalar, müzenin yeniden açılmasının yanı sıra tarihi dokuyu da koruyacak bir tasarımı merkezine aldı. Tesisi bütünsel bir deneyim yaşatmak amacıyla ele alan büyük restorasyon projesi, 2014 yazında başladı ve 12 aydan daha kısa bir sürede tamamlandı. Yeni müze tasarımının temel öğesi ise çıkıntılı tavandan ziyaretçi girişine, giriş kapısından yeni merdivenin mimari özelliğiyle sergi alanına kadar tüm binayı çevreleyen kırmızı çizgi oldu. Parlak ‘Alfa kırmızısı’ rengi sebebiyle otoyoldan rahatça görülebilen bu son mimari eklenti müzenin tekrar doğuşunun sembolü olurken, geçmiş ve gelecek arasındaki gerekli bağlantıyı sağlıyor. Bu ayrıntı, 1970’lerin mimari şartlarını korurken aslıyla uyumlu modern bir özellik olarak öne çıkıyor.

Üç ayrı bölüm
Müzede markanın özü üç ayrı bölümde ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor: Endüstriyel devamlılığı temsil eden ‘Zaman Tüneli’; stil ve tasarımı bir araya getiren ‘Güzellik’; teknoloji ve hafifliği özetleyen ‘Hız’. Her prensip için müzede ayrı bir bölüm ayrılması ise bir başka dikkat çekici unsur olarak ön plana çıkıyor. Zaman Tüneli, markanın gelişimini en iyi şekilde temsil eden ve her birinde bir multimedya bilgilendirme paneli bulunan 19 otomobil seçeneği ile tüm birinci katı kaplıyor.

Ziyaretçilerle farklı bir bağ kuruluyor
Sergi, ziyaretçilerin her modelin tarihi hakkında daha detaylı bilgi alması için interaktif sisteme ulaşabileceği akıllı bir istasyon olan ‘interaktif hafıza’ ile tamamlanıyor. Serginin zemin katında bulunan ikinci kısım ‘Güzellik’ olarak adlandırılıyor ve bu kısımda birkaç temalı alan bulunuyor. Düzenleme, her devirden 9 büyük tasarım örneğini bir araya getiren ‘I maestri dello stile’den (Tarzın Efendileri) 1930’lar ve 40’larda Superleggera markasıyla Touring atölyesi tarafından yapılan otomobilleri sergileyen ‘La scuola Italiana’ya (İtalyan Okulu) kadar büyük İtalyan otomobil üreticilerinin tarzlarını andıran dinamik ve düz hatlarla oluşturuldu. Merkezde ise ‘Alfa Romeo nel cinema’ (Filmlerde Alfa Romeo) yer alıyor. Bunu ‘Il Fenomeno Giulietta’ (Giulietta Fenomeni), ‘Giulia: disegnata dal vento’ (Giulia: RüzgârınTasarımı) ile 1950’lerde ve 60’larda ekonomi ve İtalyan tarzının büyümesine eşlik eden modeller takip ediyor.

En hızlılar
Üçüncü kısım ‘Hız’a ayrıldı ve bu kısım tüm yarı-zemin kat boyunca uzanıyor. Alfa Romeo hayranları bu bölümde markanın büyük zaferlerinin yıldızlarıyla buluşuyor. Hız bölümünde ‘Nasce la leggenda (Bir Efsane Doğdu), F1 yarışlarının ilkleri Progetto 33 ve ‘Le corse nel DNA’ (Alfa Romeo’nun DNA’sında Yarışmak) gibi iki dünya savaşı arasında gerçekleşen destansı yarışmaların yıldızlarının bir araya toplandığı bir multimedya bölümü bulunuyor.