Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Üç Yaşında

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Üç Yaşında

Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan işbirliği ile 30 Ekim 2017 tarihinde işletmeye açılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üç yaşına girdi. BTK üzerinden halen, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Rusya ve Çin’e blok trenlerle yük taşımacılığı gerçekleştiriliyor.

TCDD Taşımacılık, Avrupa’ya olduğu gibi BTK taşımalarında kullandığı yerli üretim platform vagonlarla daha fazla yükün daha kolay taşınmasını sağlarken, taşımalarda çeşitli indirim fırsatları sunuyor. Yine, gümrük işlemlerini “Ağırlıklı Basitleştirilmiş Usul” ile 24 saatten 10-15 dakikaya indiren Kuruluşun bu uygulaması diğer ülkeler tarafından örnek alınıyor. Ayrıca BTK’da boji değişimi ile yüklerin, ülkelerin altyapısıyla uyumlu vagonlara aktarılmadan daha kolay ve hızlı bir şekilde geçişleri sağlanıyor. BTK hattı üzerinden başlatılan Türkiye-Rusya demiryolu taşımaları ile yeni bir Kuzey-Güney koridoru oluşturulurken, taşımaların orta vadede 3-5 milyon tona çıkarılması hedefleniyor.

BTK üzerinden Çin’den Avrupa’ya ilk transit tren

Diğer taraftan, Orta Koridor, Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergâhı ile entegre olan BTK hattı üzerinden, Çin-Türkiye arasında haftada bir blok konteyner treni çalıştırılıyor ve Çin-Avrupa taşımaları için ilk transit trenin ise kasımın ilk haftasında ülkemize ulaşması bekleniyor. BTK demiryolu hattı ile orta vadede 3 milyon ton, uzun vadede 6,5 milyon ton yük taşıması hedefleniyor. Bu hat üzerinden yolcu taşımacılığı yapılması için çalışmalar devam ediyor. Türkiye, üretim merkezinin Uzak Doğu’ya kaydığı küreselleşen dünyada, BTK ve Orta Koridor ile önemli bir uluslararası demiryolu koridoru haline geliyor.