BAŞARISINI İNOVATİF ÜRÜN GRUPLARINA BORÇLU

BAŞARISINI İNOVATİF ÜRÜN GRUPLARINA BORÇLU

Red Herring Global Top 100’e giren ilk ve tek e-ticaret sitesi olan Sefamerve’nin üye sayısı 4 milyonu aştı. Başarılı sosyal medya uygulamalarıyla dikkat çeken markanın, İstanbul dışında Fas ve Hollanda’da da ofisleri bulunuyor. 5 kıtaya ve 55 ülkeye aktif gönderim yapılıyor. Sefamerve sitesinin kurucuları ise yönetim kurulu başkanı olarak öne çıkan Mehmet Metin Okur ile markanın kurucu ortağı Oya Okur Erciyeş… Aynı zamanda ağabey-kardeş olan Mehmet Metin Okur ve Oya Okur Erciyeş ile markanın gelecek vizyonu hakkında konuştuk.

Sefamerve markasının temelleri 12 yıl Kanada’da yaşadıktan sonra moda tasarımı eğitimi alıp Türkiye’ye dönen Oya Okur Erciyeş’in tesettür modasına yönelik önemli eksiklikleri keşfetmesiyle atılıyor. Bu konuda kız kardeşine destek veren ve Sefamerve sitesinin altyapısını hızlandıran Mehmet Metin Okur, Oya Okur Erciyeş ile 2 yıl içinde sadece yurt içinde değil, yurt dışında da tanınan bir e-ticaret markası yaratıyor. Avrupa’nın en başarılı ilk 100 start up girişimi arasında yer alan Sefamerve, önümüzdeki 3 yıl içinde 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyor. Sefamerve’nin hem sosyal medyadaki uygulamaları hem de yenilikçi ürün gruplarıyla hedef kitlesine farklı bir yaşam tarzı sunduğunu dile getiren yönetim kurulu başkanı Mehmet Metin Okur, “E-ticaret sitemizde satılması planlanan ürün gruplarına yönelik titiz bir çalışma gerçekleştiriyoruz. Şeffaf bir marka algısı oluşturmak amacıyla yola çıktık. Facebook sayfamız aracılığıyla 4 milyonu aşkın üyeye ulaştık. Üyelerimiz kendi içinde sosyalleşmeye başladı. Hedef kitlemizin yaş ortalaması ise 18-35 arasında değişiyor.” diyor.

6 ay boyunca etek satamadılar
Sefamerve Kurucu Ortağı Oya Okur Erciyeş ise markanın tasarım çizgisiyle nasıl farklılaştığını şu sözleriyle ifade ediyor: “Bize tesettür firmalarından modeller geliyor. Aralarından beğendiklerimizi ürettiriyoruz. Kiminin yakası, kiminin kolu, kimisinin de etek boyu ile ilgili sorunlar yaşadık. Hatta 6 ay boyunca hiç etek satmadığımız bir dönem oldu. İşin içine girdikçe tesettür modasına yönelik ihtiyaçları keşfederek hedef kitlemize bu ihtiyaçları karşılayan tasarımlar sunmaya başladık. Üretici firmalarla nasıl ürünler istediğimize dair kapsamlı toplantılar yaptık. Alında iz bırakmayan şal bonesi ve eşofman gibi ihtiyaca yönelik inovatif ürünler tasarlıyoruz.”

Ayda 250-300 bin adet ürün satılıyor
Standardın dışına çıkarak 105 cm uzunluğa sahip etekler satmaya başladıklarını ve 105 cm’lik eteği piyasaya sunar sunmaz 36 bin adet sattıklarını vurgulayan Mehmet Metin Okur ise, “10 bin farklı ürün grubumuz bulunuyor ve ayda yaklaşık 250-300 bin adet ürün satılıyor. Yurt dışı satışların ciroya katkısı ise yüzde 18 civarında. Ama sipariş adedi olarak bakarsak yüzde 12-13’lerde. En çok talep gören ürünler ise eşarp ve şal modellerimiz. Her gün 7-8 bin adet yeni ürün giriyor. Hedef kitlemizin önemli bir kısmını İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa gibi illerdeki müşterilerimiz oluşturuyor.” yorumunda bulunuyor.

Tesettürlü sporculara sponsor olacaklar
2013’e göre 2014’te ciroda yüzde 50 büyüme gerçekleştirdiklerini ifade eden Mehmet Metin Okur, gelecek hedefleri hakkında şu bilgileri veriyor: “2016 Olimpiyatları’nda 17 tane tesettürlü sporcuya sponsor olacağız. Şu anda bu sporcular için kıyafet tasarlıyoruz. Türkiye’den sonra Avrupa, Kuzey Afrika, Uzak Doğu ve Amerika’da büyümeyi hedefliyoruz. Bize okul, devre mülk, otel yapmak, helal ödeme, kozmetik, helal connect gibi farklı teklifler geldi. Yatay büyümeye gitmeden, coğrafi büyümeye yöneldik. Fas ve Hollanda’da ofis açtık. Yeni hedefimiz Endonezya ve Malezya… Avrupa’da ise en çok Fransa’ya satış yapıyoruz.”