BMW VOLTAJI YÜKSELTTİ

Hızlı bir gelişim geçiren elektrikli otomobiller, her geçen gün yaygınlaşıyor. Yeni pil teknolojileri yardımıyla menzilleri uzayan, üretim maliyetleri düşen elektrikli otomobilleri artık büyük şehirlerde daha çok görmeye başlıyoruz. Bu çevreci akıma en yeni dâhil olan firmalardan biri de Alman üretici BMW. Firma, tümüyle elektrikli modellerini satışa sunarken, elektrikli ve benzinli motorun birlikte kullanıldığı yeni modeli i8 ile spor otomobiller alanında bir devrime hazırlanıyor.

KARBON FİBER TEKNOLOJİ
Hem çok sportif hem de çevreci bir otomobil yaratmayı hedefleyen BMW, i8 ile bütün bu unsurları birleştirmeyi başarmış. BMW i8’in dış gövde panellerinde karbon-fiber kullanımı aracın hem hafif olmasını hem de dayanıklı olmasını sağlıyor. Tamamı LED teknolojisi kullanılarak oluşturulan aydınlatmanın haricinde aracın gövdesi üzerinde de LED ışıklandırmalar yer alıyor. BMW i8, 131 beygir güç üreten ön taraftaki elektrikli motoru ve buna ek 223 beygir güç üreten 1.5 lt hacimli, 3 silindirli, turbo benzinli motoruyla tam bir rüya otomobil olarak yollara çıkıyor. 0-100 km’ye 5 saniye gibi kısa bir sürede çıkabilen aracın son hızı 250 km. Bataryalarının şarj süresiyse 1 saat 45 dakika. Bu sayede yeni süper otomobil sadece yolda değil şarj süresinde de çok hızlı olduğunu kanıtlıyor.

100 KM’DE 3 LT BENZİN
BMW i8, sürdürülebilir modern spor otomobil vizyonunun gerçeğe dönüşmüş hali. Beş saniyenin altındaki 0 – 100 km/s hızlanma değeri ile Avrupa döngüsünde 100 kilometrede 3 litrenin altındaki yakıt tüketimi değeri, şu anda yakın performansa ve yanmalı motora sahip herhangi bir otomobilin yeteneklerinin çok ötesindeki değerler. Evsel prizlerden şarj edilebilen lityum iyon bataryası sayesinde BMW i8, yalnızca elektrik motoru ile 35 kilometreye kadar yol alabiliyor. Ayrıca 2+2 kişilik araç, dört kişi için yeterli alan sunarak, günlük kullanımda yüksek düzeyde pratiklik sağlıyor. BMW i8 LifeDrive mimarisi; aracın spor otomobil karakterini güçlendirmek, dolayısıyla olağanüstü performans ile mükemmel sürüş dinamikleri sunmak için özenle uyarlandı. Ön aks modülündeki motor ve arkadaki yanmalı motor, yüksek gerilimli bataryayı taşıyan bir “enerji tüneli” ile birbirine bağlandı. Bu da aracın ağırlık merkezinin yere yakın olmasına ve sağladığı dinamik avantajlardan faydalanmaya olanak veriyor. Dinamik orantıları sayesinde BMW i8, hareket etmeden ve olağanüstü performansını görsel olarak ortaya koymadan önce bile ileri atılmaya hazır görünümü ile dikkat çekiyor. Sportif karakter iç tasarımda da kendini gösteriyor.

SADECE ELEKTRİKLİ İSTEYENE i3 (i3 FOTOSU)
BMW Group, BMW i ile amaca yönelik araç konseptleri, değer zincirinde sürdürülebilirlik odağı ve tamamlayıcı mobilite hizmetleri yelpazesi ile kişisel mobilite anlayışını yeniden tanımlayan geniş kapsamlı bir yaklaşım benimsiyor. BMW i markası, otomotiv dünyasına iki yeni otomobil sunuyor. Bir tarafta BMW i3 yer alıyor. Daha önce ‘mega şehir otomobili’ olarak bilinen BMW Group’un ilk tümüyle elektrikli seri üretim otomobili olan ve BMW’nin markalaşmış niteliklerini gelecek için yeniden yaratan i3, temel olarak kentsel mobilite zorlukları üzerine odaklanıyor. Ardından geleceğe dönük, akıllı ve yenilikçi BMW i8 ise en modern haliyle bir spor otomobil. i8, plug-in hibrid çözümü ile olağanüstü sürüş deneyimini son derece düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle sunmak üzere yanmalı motor ile elektrikli çekiş sistemini bir araya getiriyor. Otomobillerden bağımsız olarak da kullanılabilen ek bir mobilite hizmetleri yelpazesi, araçların yanı sıra BMW i’nin ayrılmaz bir parçası konumunda. Burada odak; mevcut park alanlarının daha iyi kullanılmasını sağlayan çözümlerin yanı sıra yerel bilgi, intermodal rota planlaması ve premium otomobil paylaşımı ile akıllı navigasyon sistemleri üzerine.

BİLGİ
BMW i3, 46 bin 100 Avro’dan, i8 ise 180 bin Avro’dan başlayan fiyatlarla ülkemizde satılacak.