BU TRENDLERE YATIRIM YAPMANIN TAM ZAMANI

J. Walter Thompson Intelligence Trend Tahminleri Direktörü Shepherd Laughlin; gıdadan tasarıma, sağlıktan turizme, teknolojiden perakendeye kadar tüm sektörleri etkisi altına alan gelecek trendlerini analiz ederek, pek çok girişimciye ilham veriyor. J. Walter Thompson Intelligence bünyesinde hazırlanan The Future 100 Raporu’nda öne çıkan verileri yorumlayan Laughlin, 2017’de iş dünyasına, girişimcilere ve farklı endüstrilere yön verecek yeni akımları da mercek altına aldı.

Tüketici içgörüleri analiz ediliyor
J. Walter Thompson Intelligence Trend Tahminleri Direktörü Shepherd Laughlin, farklı kültürel yapılara sahip olan tüketici beklentilerinin nasıl evrildiğini analiz eden farklı bir vizyona sahip. Tüketici segmentlerinin kesişme noktasındaki içgörülerini gözlemleyerek yeni trendlere ulaştıklarını aktaran Laughlin’in yorumları pek çok sektöre ilham verecek. Laughlin, yaptıkları trend analizleriyle nasıl farklılaştıklarını ise şöyle anlatıyor: “İçgörülerden yeni trendlere ulaşıyoruz. Bu verileri de farklı sektörlerde hizmet veren markalara ve hedef kitlemize sunuyoruz. Özgün bir ajans kimliğine sahibiz. Yaptığımız tüm çalışmaları tüketicilerden gelen verilerle sistematik bir hale getiriyoruz. Bu konuda sosyal medya analizlerinden de faydalanıyoruz. Yeni trendlere yönelik öngörü ve inovasyonlarda,ilham verici tüketici datalarını son derece geniş bir kapsamda ele alıyoruz. The Future 100 Raporları’nı hazırlayan The Innovation Group bünyesinde New York’ta 5 kişilik bir ekip görev yapıyor. Londra ve Beyrut’ta da bu konuda aktif olarak proje üreten ekip arkadaşlarımız bulunuyor. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren markalara gelecek stratejilerini belirleyebilmeleri adına danışmanlık veriyoruz. Şirket içinde takım olarak başka gruplarda da çalışıyoruz. Yaptığımız çalışmaların global arenada da ses getirebilmesine yönelik farklı projeler geliştiriyoruz.”

Gıda ve sağlık sektörlerinde yeni oluşumlarterapisi
Gıda ve içecek sektörlerinde sağlık ve hedonizm kavramlarının birleşmesiyle ‘healthonism’ kavramının yükselişe geçtiğini belirten Shepherd Laughlin, “Y Kuşağı’nı incelediğimizde, bu kuşağın daha sağlıklı ve doğal olan ürünlere özel bir ilgisinin olduğunu gözlemledik. Doğal ve sağlıklı olanla beslenirken, bu süreçten keyif almayı da önemsiyorlar. Bu da beraberinde ‘healthonism’, farklı bir ifadeyle ‘yeni doğal’ sürecini tetikledi.Amerika’da karbonhidrat odaklı ürünlerin tüketiminde bir düşüş yaşanıyor. La Croix adlı soda markası da yeni doğal akımı çerçevesinde başarılı bir çıkış yakaladı. Hem soda olarak içilebilen hem de kokteyllerde kullanılan bu marka, yapay tatlandırıcı içermiyor ve hiç kalorisi yok.” yorumunda bulunuyor. Sağlık ve meditasyon alanlarında da farklı uygulamaların öne çıktığını söyleyen Laughlin, “Günümüzde genç insanlar arasında spiritüellik farklı bir ifadeyle ruhanilik son derece yaygın. Bu konuda karşımıza çıkan en yeni kavram ise ‘farkındalık’. Bu anlamda şifa veren ses banyoları, farklı bir ifadeyle ses terapileri öne çıkmaya başladı.” diyor.

Adrenalin giysisi farklı bir ufuk açtı
Giyilebilir teknolojilere yönelik inovatif gelişmelerin devam edeceğini vurgulayan Shepherd Laughlin, sözlerine şöyle devam ediyor: “Giyilebilir teknolojilere yönelik tasarımlar hakkında yaklaşık 5 yıldır önemli çalışmalara imza atılıyor. Her sene Metropolitan Müzesi’nde büyük bir etkinlik düzenleniyor. Bu organizasyonda öne çıkan tasarımlar da moda dünyasına yön veriyor. Dünyanın önde gelen moda grupları teknolojiye artık çok daha fazla yatırım yapıyor. Bunun en önemli örneklerinden biri de Metropolitan Müzesi’ndeki Manus X Machina adlı sergiydi. Giyilebilir teknolojilerin yükselişiyle, moda ve teknolojinin aynı platformda buluşmasının en belirgin örneklerinden biri de 3D baskılı tasarımlar. Bu alanda öne çıkan en inovatif örnek ise Chromat ve Intel markalarının iş birliği ile tasarlanan ‘andrenaline dress’ yani ‘adrenalin giysisi’… Bu tasarım, giysiye monte edilen sensörle, elbiseyi giyen kişinin vücut ısısını, adrenalin veya stres seviyesini ölçüyor. Elbisede yer alan kanatlar, adrenalin seviyesi arttıkça hareket ediyor. Bu da giydiğimiz elbiselerin orta vadede vücudumuzun tepkilerini yansıtabileceğini gösteriyor. Gelecekte de bunun yansımalarını göreceğiz.”

2017 trendleri inovatif bir dönüşüm başlatacak
Shepherd Laughlin, 2016’da öne çıkan ve 2017’de etkisini devam ettirecek önemlitrend başlıkları hakkında ise şu yorumda bulunuyor: “Sanal gerçeklik teknolojisinin yoğun olarak kullanıldığı yepyeni oyunlar gündeme gelecek. Özellikle Silikon Vadisi’nde teknoloji ve inovasyon odaklı çalışmalar hız kesmeden devam edecek. Turizm sektöründe ve farklı seyahat alternatiflerinde hedef kitlesine çok daha kişiselleştirilebilir deneyimler sunan markalar yükselişe geçecek. Toplumsal faydaya atıfta bulunan tüm markalar açık ara öne geçecek. Yeni, işlevsel ve modüler yaşam alanlarına ilgi artacak. Özellikle oyuncak tasarımlarında çocukların kişisel gelişimlerine yön vermek amacıyla yapay zekâ teknolojilerinden çok daha fazla yararlanılacak. 2017’de en dikkat çekecek trendlerin başında ise ‘helal turizm’ geliyor. Helal turizm başlığı şu an için daha çok otelleri kapsıyor. Müslüman kesimin ihtiyaçlarına hitap eden özel tatil, sosyalleşme ve yeme-içme seçenekleri önümüzdeki yıllarda hızlı bir yükseliş gösterecek. Asya’da bu alanda öne çıkan farklı örnekler bulunuyor. Bangkok’taki Al Meroz Hotel ve Japonya’daki Syariah Hotel Fusion, bu konuya verilebilecek en başarılı örnekler arasında yer alıyor. Artırılmış gerçeklik trendinin etkilerini 2017’de de yoğun olarak hissedeceğiz. Cinsiyet ayrımı yapmayan markaların da hızlı bir yükseliş göstereceği bir döneme gireceğiz.”