BURSA’NIN GURURU DOBLO 4. KEZ YENİLENDİ

BURSA’NIN GURURU DOBLO 4. KEZ YENİLENDİ

Tofaş fabrikasında üretilen Yeni Nesil Fiat Doblo, Türkiye ve tüm Avrupa’da satışa sunuldu. 2014 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen hafif ticari aracı olan Fiat Doblo, tamamen yenilenen iç ve dış tasarımı, maksimum verimlilik ile yakıt tasarrufu sağlayan yeni Ecojet motoru, yüksek güvenlik standartları ve hayatı kolaylaştıran teknolojik özellikleriyle 2015 yılında da hafif ticari araç pazarının en çok satan aracı olmaya hazırlanıyor.

Yeni Nesil Fiat Doblo, var olan 1.3lt MJ 90 beygir, 1.6 lt MJ 90 beygir, 1.6 lt MJ 105 beygirlik motor seçeneklerinin yanında yeni 1.3 lt 90 beygirlik Ecojet motoruyla sınıfında yakıt ekonomisinde de fark yaratmayı planlıyor. Fiat Showroom’larında yerini alan Yeni Nesil Fiat Doblò’nun Cargo versiyonu 40.450 TL’den, Combi versiyonu ise 43.950 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

İç mekân da yenilendi
Yeni Nesil Fiat Doblo, müşteri beklentilerine uygun olarak geliştirilen modern tasarımı, ticari hayat ve geniş ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan farklı gövde ve zengin motor seçenekleri, güvenlik donanımları ve sınıfında yeni standartlar getiren teknolojik özellikleriyle fark yaratıyor. İç ve dış tasarımı tamamen yenilenen Fiat Doblo’nun daha modern bir görünüm kazanan yeni tamponları, inceltilmiş ve eğimli tavanla uyumlu, öncekilerden farklı kaputu ilk bakışta dikkat çekiyor. Aracın yolcu kabini de gösterge paneli, grafikleri, kaplamaları, direksiyon simidi ve kapı panelleriyle farkını ortaya koyuyor. Ön konsol, direksiyon simidi ve gösterge paneli çok daha ergonomik, estetik ve kullanışlı hale getirilen Yeni Nesil Fiat Doblo’nun kapı panellerinde; bir önceki nesle oranla daha geniş saklama alanları bulunuyor. Yenilenen koltuk kumaşları ile daha modern bir iç mekân görünümünü yakalayan Yeni Nesil Fiat Doblo, binek otomobil konforunu yakalıyor. Yenilenen motor kaputu, ön tampon, ön ızgara ve ön farlar, stop lambaları ile arka kapı, aracın havasını kökten değiştirirken, ön hatları enine geliştirilen Doblo, bir önceki nesline göre daha kompakt bir görünüme sahip olduğunu vurguluyor.

 

Artık navigasyon da var
Yeni nesil Fiat Doblo’ya 5 inç renkli dokunmatik ekrana sahip opsiyonel olarak entegre navigasyon ile donatılabilen UConnect multimedya sistemi de alınabiliyor. Telefon çağrısı yönetimi, cep telefonuna gelen mesajların okunmasını sağlayan teknolojisi, USB girişi, bluetooth bağlantısı ile akıllı telefonlardan müzik dosyalarının UConnect’e aktarılması gibi gelişmiş özellikleri dikkat çekiyor.

Yeni Nesil Doblo Cargo, üçlü ön koltuk tasarımıyla işlevselliği en üst seviyeye taşırken, bu sınıfta en fonksiyonel çözümü sunmayı başarıyor. Doblo Cargo yalnızca 3 kişilik oturma kapasitesi sunmakla kalmıyor. Ortadaki koltuk öne katlanarak masa, doküman tutucu ve kolçak olarak da kullanılabiliyor. Ayrıca koltuk minderi altında eşya gözü yer alıyor.

Yeni Ecojet motorla sınıfının en yüksek yakıt verimliliği.

Yeni tutumlu motor
Yeni Nesil Fiat Doblo’da ilk kez kullanılan 1.3lt Ecojet motor seçeneği, düşük devirlerde yüzde 40 daha fazla çekiş gücü sunarken, yüzde 12’ye varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Yeni Nesil Fiat Doblo, Ecojet motoruyla 100 kilometrede ortalama 4.4 litre, şehir dışında ise 3.9 litre yakıt tüketiyor ve bu değerlerle sınıfının en iyi tüketimine imza atıyor.

RENAULT YOLDAN ÇIKMAYI SEVDİ
Renault’nun yeni ve marka tarihindeki ilk C crossover modeli olan Kadjar çok sayıda ilke imza atıyor. Dünya tanıtımı Renault Başkanı Carlos Ghosn tarafından yapılan Kadjar aynı zamanda Fransız markanın Çin’de üretilecek ilk modeli olacak. Çinli ortak Dongfeng ile Wuhan’daki fabrikada ve Renault İspanya’daki Palencia’da üretilecek olan Kadjar, yaz aylarından itibaren Türkiye pazarında da satılacak. Dizel motorları, otomatik şanzımanı ve 4X4 çekiş özelliklerine sahip Kadjar, markanın bu alandaki en iddialı modeli olacak.

Kardeş rekabeti başlıyor
Renault-Nissan ittifakının başarılı modeli Nissan Qashqai ile direkt rekabet edecek Renault Kadjar, aynı zamanda Japon kardeşiyle aynı platformu ve dolayısıyla aynı genleri paylaşıyor. Kadjar, Renault ürün yelpazesinde Captur ile Koleos modellerinin arasında konumlanacak.  Nissan Qashqai dışında yeni aracın piyasadaki en büyük rakipleriyse Skoda Yeti, Hyundai ix35, ve Kia Sportage.

Çin’de 750 bin satış hedefi
Fransız üretici, Kadjar ile ilk kez Çin pazarına da adım atıyor. 2013 yılında Renault ve Dongfeng bir anlaşma imzaladı. Bu sayede Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) ortaya çıktı ve hemen Wuhan’daki fabrikanın inşası başladı. Otomobil üretiminin ise 2016’nın erken dönemlerinde başlaması öngörülüyor. Renault’nun orta vadeli planına göre hedefi, Çin pazarından yüzde 3,5’lik pay almak ki bu da yılda 750 bin adetlik satış anlamına geliyor.

İç mekânda Türk imzası
Renault modellerinde araçların iç tasarım, renk ve malzeme seçimi bir Türk tasarımcıya emanet. Renault Technocentre Tasarım Bölümü’nde görev yapan ve Kadjar’ın iç seçimlerini de yapan Türk tasarımcı Yeşim Güleryüz… İç tasarım ekibinde kumaş ve renk üzerine Almanya’da eğitim alan Güleryüz, 6 yaşında Türkiye’den geldiklerini söyledi. İlk kez Ford’da işe başlayan Güleryüz, 2003 yılında Renault’ya geçmiş. Uzun bir süre Güney Kore’de çalışan Güleryüz’ün, Fluence’den Laguna’ya, Megane’den Clio’ya kadar birçok modelde imzası bulunuyor.