Çikolatadan Sanat ve Sağlık Üretiyor

Çikolatadan Sanat ve Sağlık Üretiyor

Nuvole Chocolate markası ile hem sağlıklı hem de fit olmayı hedefleyen çikolataseverlere, kuru meyve ve yemişlerle hazırlanan lezzet alternatifleri sunan Aslı Bilgin, şekersiz ya da glütensiz beslenenlerin yanı sıra veganları da unutmuyor.

2020 ve sonrasında İstanbul ve farklı şehirlerde yeni satış noktalarıyla yer almayı hedefleyen Bilgin, Türkiye’nin ilk sürdürülebilir çikolata markası olma hayaliyle yola çıktığını ifade ediyor. Bu amaç doğrultusunda yurt dışı fuarlarına katılarak, Nuvole Chocolate’ı global pazarlarda da tanıtacağının altını çizen Bilgin, en büyük hayalini ise şöyle özetliyor: “Bean to bar’, çikolata üretimi ile çikolatalarımızı kakao çekirdeğinin toplatılmasından son aşamasına kadar kendimiz yapmak.”

Sağlıklı çikolata reçeteleri

Nuvole Chocolate’ın kurucusu Aslı Bilgin, 21 yaşında genç bir girişimci ve zanaatkâr…

Yeditepe Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü son sınıf öğrencisi olan Aslı Bilgin, aynı zamanda uluslararası ilişkiler ve siyaset bilimi bölümü öğrencisi olarak çift anadal yapıyor. 8 yıl lisanslı voleybol oynayan, 2 yıl da profesyonel mankenlik yapan Bilgin, “Gerek spor geçmişimin bana kazandırdığı disiplin gerekse modellik yapmam sebebiyle daima fit ve sağlıklı görünmek zorundaydım. Sağlıklı beslenmek bir süre sonra benim için bir hobi haline geldi. Herkes gibi ben de çikolata yemeyi çok seviyordum. Her şey, ‘çikolatayı nasıl daha sağlıklı hale nasıl getirebiliriz?’ sorusuyla başladı. Annem Hale İsmet’in geliştirdiği farklı reçetelerdeki çikolatalar ile sağlıklı kuru meyve ve kuru yemişleri karıştırdık. Zamanla çevremize hediye olarak götürdüğümüz çikolatalardan önemli ölçüde sipariş almaya başladık. Okuduğum bölüm sebebiyle marka yaratma, pazarlama, itibar ve sosyal medya yönetimi gibi konulardaki bilgi birikimimi de göz önünde bulundurarak, ‘neden ben de kendi markamı kurmayayım?’ sorusunu kendime sormaya başladım.” diyor. Bu noktadan yola çıkan Bilgin, Kasım 2017’de ‘Çikolatam Fit’in Instagram ve Facebook hesaplarını, ‘Çikolatadan Kopamayan, Fit Kalmaya Çalışanlara’ sloganıyla hayata geçirdi.

 

Glütensiz, şekersiz ya da vegan beslenenlere özel

Yerken içinin rahat ettiği, sağlıklı ve lezzetli reçetelerle hazırlanan çikolatalar tasarlama hedefiyle yola çıkan Aslı Bilgin, bu kapsamda Yeditepe Üniversitesi Gastronomi Bölümü’nün uygulamalı çikolata eğitimine katılarak, kendini teknik konusunda da geliştirdi. Glütensiz, şekersiz ya da vegan beslenen bireylerin ihtiyaçlarına yanıt verecek lezzetlere de yönelen Bilgin, 15 Mayıs 2019’da KOSGEB’den ileri girişimci desteği alarak Kozyatağı’ndaki Nuvole Chocolate dükkânını açtı. Şeker yerine pekmez, dut kurusu tozu gibi malzemelerle tatlandırdıkları glütensiz/şekersiz/vegan çikolataların kuvertürlerini kendilerinin ürettiğini belirten Bilgin, “Saf kakao yağı ve organik sertifikalı kakao tozu kullanmaya özen gösteriyoruz. Belçika çikolata üreticisi Callebaut’un bitter ve sütlü çikolataları ile çalışıyoruz. Reçetelerimizde kullandığımız kuru yemişlerimiz ve kuru meyvelerimiz, tamamen ülkemizin yerli üreticilerinden temin ediliyor. Gıda boyası da kullanmıyoruz.” yorumunda bulunuyor.

Ağırlıklı olarak roche (dökme) çikolatalarına talep olduğunu dile getiren Aslı Bilgin, Kıtır Fit ürünlerinin de çok sevildiğini söylüyor. Nuvole Chocolate’da şu an dolgu çikolatalar da dâhil olmak üzere 20 çeşit çikolata satışa sunuluyor.

Renk ve tat uyumuna dikkat ediliyor

Bilgin, sağlıklı malzemelerle hazırlanan ve yendiğinde uzun süre tok tutabilecek fit enerji topları ve fit ürün grupları hakkında ise şu bilgileri veriyor: “Kutu, kavanoz, paket, Fit Bar, özel gün kutuları/paketleri gibi birçok sunum seçeneğimiz ile satışlarımızı yapıyoruz. Kutularımızın ve kavanozlarımızın geri dönüştürülebilir olması ise en önemli önceliğimiz. Çikolatamızın sağlıklı içeriğini, paket tasarımlarımıza yansıtmamız ile markalaşma sürecimizin daha da hız kazandığını düşünüyorum. Genellikle, ‘çikolatanız neden fit?’ gibi sorular alıyoruz. İlk günden itibaren ‘bol malzeme-az çikolata’ vizyonuyla devam ediyoruz. Fit olmasının sebebi ise bu malzemelerin mineral ve vitamin açısından oldukça zengin kuru meyve ve kuru yemişler olması. Bu sebeple tasarımlarımızı yaparken öncelikli olarak malzemenin bolluğuna ve renk-tat uyumuna dikkat ediyoruz. Maalesef glütensiz veya vegan beslenen kitlelere uygun çok fazla alternatif yok. Olsa da fiyatları epey yüksek oluyor. Bu noktada önceliğimiz, kaliteli ve ulaşılabilir ürünleri tüm müşterilerimize sunabilmek. Şeker tüketmeyen müşterilerimiz için pekmez veya kuru dut tozu ile tatlandırılmış çikolatalarımızı satışa sunuyoruz.”

Teknik süreçler titizlikle yürütülüyor

Peki, üretim süreci nasıl şekilleniyor? Aslı Bilgin, ilk aşamadan son aşamaya kadar bu süreci şöyle özetliyor: “Öncelikle kuvertür dediğimiz çikolatanın işlenmemiş halini benmari yöntemiyle eritiyoruz. Temperleme işleminin ardından çikolatamızı belirli sıcaklığa getirerek kalıplara döküyoruz ve üzerlerini belirlemiş olduğumuz kuru yemişler veya kuru meyveler ile kaplıyoruz. Dolgulu çikolatalarımız için, içine koyacağımız dolgu malzemesini hazırlıyoruz. Aroma yerine kendi hazırlamış olduğumuz meyve özleri veya rendelerini kullanıyoruz. Kalıplara dökmüş olduğumuz çikolatamızı titreşim makinesine koyarak içerisindeki hava boşluklarını çıkartıyoruz. Son olarak soğumaya bırakıyoruz ve kalıplardan çıkartıyoruz. Burada önemli olan çikolatanın kalıptan rahatça ve parlak bir şekilde çıkabilmiş olması. Son olarak kalıptan çıkardığımız çikolatamızı hava almayacak şekilde paketleyip kapatıyoruz. Olabildiğince sade, doğal görünümlü ve geri dönüştürülebilir malzemelerden yapılmış ambalajlama seçenekleri kullanıyoruz. Şeffaflık bizim için çok önemli.” E-ticaret alanındaki çalışmalara da hız verdiklerini söyleyen Bilgin, kış aylarında Türkiye’de hiç görülmemiş bir sıcak çikolata konsepti ile festivallerdeki yerlerini alacaklarını ve çok yakında anne/baba-çocuk atölyelerine start vereceklerini ifade ediyor.

FOTOĞRAF: FERHAT MAKASÇI