Demir İpek Yolu ile Çin’den Avrupa’ya Kesintisiz Demiryolu

Demir İpek Yolu ile Çin’den Avrupa’ya Kesintisiz Demiryolu

“Tek Yol Tek Kuşak Girişiminde Trans-Hazar, Doğu-Batı Ticaretinin ve Transit Koridorun Rolü” konulu konferans 6 Şubat 2018 tarihinde Çin’de düzenlendi.

Konferansta bir konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Çoşkunyürek, “Demir İpekyolu”nun en önemli bileşeni olan 829 kilometrelik Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının işletmeye alındığını, Marmaray’ın tamamen hizmete girmesiyle Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ve Çin ile Avrupa arasında kesintisiz demiryolu bağlantısının sağlanacağını, BTK’da kısa dönemde yılda bir milyon yolcu, 6,5 milyon ton yük, 2035 yılında ise 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yük taşımasının planlandığını ifade etti.

Çoşkunyürek, Almanya-Polonya-Rusya,  “Kuzey Koridoru”ndan yapılan yük taşımasının 45-62 gün sürdüğünü, Türkiye üzerinden olan “Orta Koridor” ile bu sürenin 12-15 güne düşeceğini belirtti.

TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt ise “Orta Koridor”un Türkiye’deki 2200 kilometrelik kısmında altyapı iyileştirmeleri için bugüne kadar 25 milyar dolar yatırım yapıldığını belirterek, “Türkiye, ‘Tek Yol Tek Kuşak Girişimi’ bağlamında hayata geçirilen Bakü-Kars-Tiflis demiryolu hattına ve BTK ile entegre edilen Trans-Hazar Transit Koridoru’na büyük önem vermektedir. Şirketimiz de bu hattın en etkin ve verimli bir biçimde işletilmesi için yoğun çaba göstermektedir. Bu bağlamda, önümüzdeki aylarda Türkiye-Çin arasında deneme tren seferleri planlıyoruz.” dedi.