DEMİRYOLU GELİŞTİKÇE ÜLKEMİZİN ÇEHRESİ DE DEĞİŞİYOR

Demiryolu, yapım maliyeti ucuz, kullanım ömrü uzun, petrole bağımlı olmayan, çevre dostu özellikleriyle tüm dünyada büyük bir gelişme içerisindedir.
Asya ile Avrupa kıtaları arasında köprü durumunda olan Türkiye de bu gelişmenin dışında kalmamıştır. 2003’ten beri öncelikli demiryolu politikaları kapsamında; yüksek hızlı ve hızlı demiryolu hatları inşa edilmesi, mevcut sistemin yenilenmesi ve modernizasyonu, araç filosunun gençleştirilmesi, demiryolunun serbestleştirilmesi ana hedefleri doğrultusunda projeler hayata başarıyla geçirilmektedir.

Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, İstanbul-Eskişehir-Konya yüksek hızlı tren hatlarına talep her geçen gün artmaktadır. Bugüne kadar bu hatlarda taşınan 24 milyon yolcumuzun %90 oranında memnun olması ise hepimize gurur vermektedir.

İnşası devam eden ve programlanan yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleriyle 2023 Türkiye’sinde birçok kentimiz adeta birbirinin banliyösü haline gelecektir.

Demiryolu, kentlerin de çehresini değiştirmektedir. Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme arasında günlük 170 bin yolcuya hizmet veren MARMARAY ile iki kıta arasındaki seyahat süresi sadece 4 dakika olurken, köprü ve otoyollardan geçen araç sayısında önemli oranda düşüş olmuştur. MARMARAY, Gebze-Halkalı arasında hizmete girdiğinde günde 1 milyon 500 bin yolcuya hizmet verecektir.
İzmir’de ise bugüne kadar 330 milyon yolcuya hizmet veren İZBAN, Torbalı’ya kadar uzamıştır. İzmir Banliyö Sistemi’nin Selçuk ve Bergama’ya kadar ulaşması çalışmaları da devam etmektedir. Böylece, sistem günde 550 bin kişiye hizmet verecek hale gelecektir.
Kısaca, demiryolları geliştikçe ülkemizin, kentlerimizin çehresi değişmekte, ekonomik, sosyal ve kültürel hayat canlanmaktadır.
Güvenli, konforlu YHT’lerde iyi yolculuklar diler, treni tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.