DENEYİM EŞİTTİR LÜKS

İş dünyası, pazarlama uzmanlarının yeni nesil lükse yönelik analizleriyle farklı bir dönüşümün eşiğinde… Artık lüks, paranın satın alabileceği en özel ürün ve hizmetlerin çok daha dışında bir kavram olarak yapılanıyor. Hedef kitlesine yepyeni bir deneyim yaşatan, mutlu eden ve farklı sürprizler yapan markaların açık ara öne geçeceği yepyeni bir döneme adım attık. Ürün-müşteri odaklı bakış açısını farklı deneyimler yaşatma ilkesine dayandıran markalar, gelecekte çok daha sadık müşteriler yaratacak. Bu noktadan yola çıkarak müşterilerine en farklı deneyimleri yaşatan lüks markaları araştırdık.

Christian Dior
Christian Dior satış danışmanları, özel müşterileriyle birlikte yolculuğa çıkıyor. Örneğin; markanın Şangay’daki butiğinde çalışan kişiler, markanın müdavimi olan müşterilerin zevklerini iyi biliyor. Nerede ne yemekten hoşlandıkları ya da ilgi alanlarının ne olduğu hakkında önemli ayrıntılara sahipler. Bu yüzden alışverişlerine danışmanlık yapmak üzere ilgilendikleri müşterilerin Londra ve Paris yolculuklarına eşlik edebiliyorlar. Dünyada kabul görmüş 4 moda haftası haricinde Dior’un sadece özel müşterileri için düzenlediği ‘özel koleksiyon’ defileleri de var. Dior’un CEO’su Sidney Toledano, bu özel defilelerin dünyanın her yerinde basına kapalı yapıldığını belirtiyor. Dior, koleksiyonlarını müşterilerine 3D gözlük deneyimi ile sunuyor.

Selfridges
Londra’daki Selfridges mağazasında müşteriler kendi kokularını yaratmak ve farklı bir deneyim yaşamak için bir tura çıkarılıyor. İlk olarak birbirinden farklı esansların olduğu odada müşterinin kendi kokusunu yaratmak için sorular soruluyor. Daha sonra cevaplar üzerine koku testi yapılıyor. Son olarak tamamen kişiye özel üretim yapılıyor.

BMW
BMW deneyimsel etkinlikleri ile müşterileri eşsiz tutkularıyla bütünleştiriyor. Marka, bunu yaparken motor sporları, kültür-sanat, golf ve gurme yemekler gibi hedef kitlenin ilgisini çekebilecek alanlardan yararlanıyor

Burberry
Londra Regent Street’teki Burberry’nin flagship mağazasına giren bir müşterinin, markanın tüm DNA’sını deneyimlemesi hedefleniyor. Mağazadaki müzik, koku, ışık, ürün yerleşim düzeni müşterinin ‘marka deneyimini’ en üst seviyede yaşaması için tasarlanmış. Mağazada bulunan büyük ekranda Burberry defileleri gösteriliyor. Bu kapsamda özel organizasyonlar düzenleniyor. Defileler dijital ortamda gösteriliyor ve konserler gerçekleştiriliyor.

Chanel
Chanel markası ünlü no:5 parfümünü tanıtmak için dünyanın dört bir yanından ünlü bloggerları Grasse’a davet etti. Ünlü bloggerlar parfüm yapımını kendi gözleriyle gördüler, deneyimlediler, gül tarlalarında gül topladılar, başlarından aşağı gül yaprakları döküldü ve bunun gibi daha birçok deneyimi sosyal medyada paylaştılar. Chanel, FashionWeek’te defilesini süpermarkette gerçekleştirdi. Markette bulunan tüm ürünleri Chanel markasıyla özdeşleştirdi. Muz, tavuk, su gibi ürünlerin üstüne Chanel logosu eklendi.

Neiman Marcus
Neiman Marcus mağazasında bulunan ‘hafıza aynası’ sayesinde giyilen kıyafet 360 derece görülebiliyor, paylaşılıyor ve kaydediliyor. Müşteriler bu hizmet sayesinde önceden giydikleri kıyafetleri de birbiriyle karşılaştırma şansına sahip oluyor.

Hermes
Hermes geçen yıl Washington’da açtığı 6 bin metrekarelik mağazasında açılışa özel, yıllık 85 bin dolar ve üzeri harcayan müşterilerine farklı bir konseptte yemek düzenledi. Kişi başına bir garsonun düştüğü davet boyunca, garsonlar her servisin ardından kıyafet değiştirdi.

Vertu
Vertu, Concierge uygulamasıyla kullanıcıların yaşam tarzını ve ihtiyaçlarını öğrenip, onlara gelecekte ihtiyaç duyabilecekleri tüm asistanlık hizmetlerini sunuyor. Sık seyahat eden kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda dünyanın en ünlü restoranlarından yer ayırtmaktan bulundukları yere bağlı rehberliğe kadar son derece geniş bir yelpazede hizmet sunuyor. Bu noktada en temel amaç ise kendisini özel hissetmek isteyen müşteriye en özel hizmeti sunmak…

Prada
Pradasphere, Prada’nın kuruluşundan bugüne kadar tarihini, koleksiyonlarını, tasarım çizgisini, ilham dünyasını ve Prada kadınını tanımak için hazırlanmış bir sergi… Kıyafetlerin sergilendiği cam kabin vitrinler Milano’dan getirilmiş ve alanda size Prada hakkında birebir rehberlik yapacak şık giyimli danışmanlar bulunuyor.