En Güçlü Yönünüzü Keşfedin!

En Güçlü Yönünüzü Keşfedin!

Sürekli aynı spor dalları ile form tutmaya çalışmaktan sıkıldıysanız, size farklı bir önerimiz var. Eğer doğaya özellikle de vahşi yaşama meraklıysanız, bu egzersiz türünün size çok daha keyifli geleceğine şüpheniz olmasın. Çitanın hızına, timsahın kuvvetine ya da gorilin gücüne erişmeye yönelik farklı bir grup egzersizi olarak öne çıkan ‘jungle challenge’ tüm ilhamını vahşi yaşamdan alıyor.

Son derece yoğun bir antrenman programına sahip olan jungle challenge ile kısa sürede hem çok daha formda bir fiziğe ulaşabilecek hem de hedeflediğinizin çok daha üstünde kalori yakabileceksiniz.

Rebounding, aerial yoga, tabata ve crossfit’ten sonra yeni nesil grup egzersizi jungle challenge giderek yayılıyor. Kısa sürede sporseverlerin büyük beğenisini kazanan jungle challenge’ın nasıl bir konsepte sahip olduğunu, vücudun hangi noktalarını çalıştırdığını ve ne kadar sürede yapıldığını Raillife okuyucuları için özel olarak araştırdık. Yüksek temposu ile kardiyo deneyimine yenilikçi bir bakış açısı getiren jungle challenge, vahşi yaşamdan ilham alıyor. Farklı yoğunluk seviyelerinde yapılabilen bu antrenman ile yaklaşık 600 kalori yakmak mümkün. Bu egzersizin her şeyden önce hayvanların vahşi yaşama uyum sağlamak için geliştirdiği fiziksel özelliklerden esinlenilerek geliştirildiğinin altını çizmekte fayda var. Bu yeni egzersiz rutinine vahşi doğada yaşayan bir yerli olarak başlanıyor. Ders boyunca bir çitanın, bir kartalın ya da bir timsahın öne çıkan güçlü yönlerinin kaynağını bulmaya doğru bir yolculuğa çıkılıyor. Jungle challenge egzersizinde her karakter, belirli bir kas grubunu çalıştırırken hayvanların sağ kalmak için geliştirdiği özelliklere de dikkat çekiliyor.

Gücü, esnekliği ve çevikliği artırıyor

Çitanın hızına, timsahın kuvvetine, gorilin gücüne, bufalonun sağlamlığına ya da leoparın esnekliğine erişmek için yapılan hareketlerin ‘buffalo attack’, ‘gorilla squat’, ‘leopard stretch’ ve ‘cheetah sprint’ gibi isimleri bulunuyor. Rutinin sonunda ise esneme hareketleri, doğanın üreticisi ve yaşam kaynağı ağaç ile vurgulanıyor. Spor tutkunlarının motivasyonunu her zaman zirvede tutacak bir grup egzersizi olarak kurgulanan jungle challenge, doğada hüküm süren her canlının hareketini gözlemleyerek, bu hareketleri farklı bir egzersiz programına dönüştürüyor. Kısa sürede tüm kas gruplarını çalıştırabilen ve antrenman rutinleri ‘high intensity interval training-HIIT’ ve ‘functional training’ tekniklerine dayalı olan ders; güç, esneklik, mobilite ve çevikliği artırmaya yardımcı oluyor. Vücut ağırlığı ile yapılan kuvvet ve kardiyo rutinleri ile gerçekleşen bu ders, 40 dakikalık jungle challenge ve yüksek tempoda yapılan 25 dakikalık jungle challenge high performance şeklinde uygulanabiliyor. Farklı yoğunluk seviyelerinde yapılabilen bu ders ile kısa sürede forma girmek mümkün.

Sizinle en iyi hangi hareketler örtüşüyor?

Jungle challenge ile ilgili en önemli tüyolardan biri de vahşi doğadaki kahramanların doğal savunma sistemlerinden ilham alması… Yani bir çita avına nasıl yaklaşıyorsa, bir goril yaşam alanını nasıl koruyorsa, kendini güvensiz hisseden bir ayı nasıl daha da saldırganlaşıyorsa, jungle challenge’da da aynı hareketler, form tutmak için kullanılıyor. Doğadan gelen, mistik savunma dürtüleri ile bezenen bu egzersiz türünün her aşamasında vahşi yaşamdan farklı bir hayvana atıfta bulunuluyor. Ayı, leopar, goril, timsah gibi hayvanların özelliklerine göre gruplandırılan hareketlerin her biri, bedenimizde farklı bir kas grubunu harekete geçiriyor. Jungle challenge egzersizleri ile sporseverler hem doğa kurallarını özümseme şansına sahip oluyor hem de en güçlü yönleriyle öne çıkan vahşi yaşam sakinlerinin doğal tabiatlarıyla form tutuyor. Jungle challenge egzersizleri sırasında kendi doğanızla en iyi şekilde örtüştüğüne inandığınız hareketler ise aslında bir bakıma içinizdeki vahşi tabiatın farklı bir yansıması…