EN POPÜLER FİTNESS TRENDLERİ

Artık her spor dalının kendine göre bir konsepti var. Dünyada giderek popülerleşen yeni fitness trendlerini Raillife okuyucuları için araştırdık. Hollywood yıldızlarının favori antrenmanları olarak öne çıkan aerial yoga, tabata ve barre-fusion adlı konseptlerin odak noktası ise aynı anda vücudun pek çok kasını aktif hale getirmesi… Vücudunuzu kısa süreli ve yorucu olmayan idmanlarla çok daha sportif bir hale getirmek istiyorsanız, bu konseptlere mutlaka göz atın.

Aerial yoga mutluluk aşılıyor
Geleneksel yoga pozisyonlarının sirk hamakları yardımıyla havada uygulandığı aerial fitness dersler, özellikle Amerika’da son derece yaygın. Gwyneth Paltrow, Mariah Carey ve Britney Spears gibi dünya yıldızlarının ilgisiyle son dönemde hızla popülerleşen aerial yoga, hedef kitlesine farklı bir adrenalin vaat ediyor.

Vücut enerjisini yeniden düzenlemek ve vücut hizasını bulmak için yer çekimi kuvvetinin etkisiyle hamak yardımıyla çalışan bir egzersiz metodu olarak öne çıkan aerial yoga konseptinde, yoga asanaları (yoga pozları), dans, pilates, meditasyon ve ileri düzeyde akrobasi içeren hareketler bulunuyor. Aerial yoga, bu disiplinlerin desteği ile zenginleştirilmiş, yer çekimini avantaja çevirerek daha az enerji ile daha yüksek esneklik, güç ve denge kazanımı sağlayan ve uçmanın tarifsiz duygusunu yaşatan bir teknik.

Aerial yoganın faydaları saymakla bitmiyor. Esnekliği ve kas gücünüzü artırıyor. Koordinasyon becerinizi geliştiriyor. Stresten arındırıp rahatlatıyor. Omurganızı uzatıp sinir sisteminizi dinlendiriyor. Enerjinizi temizleyerek, enerji depolayacak gücü oluşturuyor. Bu sayede beyin dalga frekans boyutları, mutluluk ve rahatlama hormonları maksimum seviyeye çıkıyor.

Tabata protokolü ile metabolizmanız hızlanıyor
En dikkat çeken yeni spor konseptlerinden biri de Tabata… 20 saniye maksimum enerji harcayıp 10 saniye dinleniyor ve bunu toplamda 8 kez tekrar ediyorsunuz. Araştırmalar bu tür egzersizlerle dakikada 15 kalori yakılabileceğini gösteriyor. Bu dört dakikalık yağ yakma egzersizi doğru uygulandığında, yürüme bandında geçireceğiniz 20 dakikadan en az 4 kat daha etkili bir sonuca ulaşılıyor. Tabata protokolü bir ‘High Intensity Interval Training’  (HIIT) yani ‘Yüksek Yoğunlukta Interval Antrenman’ olarak öne çıkıyor. 1996’da Japonya’da Dr. Izumi Tabata tarafından geliştirilen bu protokol; 20 saniye çalışma ve 10 saniye dinlenme esasına dayanıyor.

Tabata protokolüyle yapılan bir antrenman, ne egzersizi olursa olsun metobolizma hızını ve nabzını artırıyor. Yoğun bir egzersiz olduğu için vücudunuzun adaptasyon ve egzersizi takip etmek için daha fazla çalışması gerekiyor. Bu egzersizler kapsamında kalbiniz daha fazla kan pompalamaya başlıyor. Tabata başlangıç seansı için şınav, squat, plank ve burpees’ten oluşan dörtlü bir egzersiz sistemi öneriliyor. Yani 20’şer saniye şınav, squat, plank ve burpees egzersizi yaptıktan sonra her defasında 10’ar saniye dinlenmelisiniz. Antrenmana başlamadan önce 5-10 dakika ısınmayı ve antrenman bittikten sonra da esneme hareketlerini yapmayı unutmayın.

Barre-fusion, bacak kaslarınızı güçlendiriyor
Bale barına tutunarak egzersiz yapma fikrinden doğan barre, son yıllarda en trend fitness akımlarından biri… Son trend ise barre ve hızlı fitness’ın eğlence ile birleştiği fusion’ı bir araya getirerek bu ilginç egzersizi daha heyecanlı ve etkili kılmak.

Güç, denge ve esnekliğe odaklanan hızlı hareketleriyle barre-fusion, kalori yakmak isteyenlere bale barına tutunarak egzersiz yapmaktan çok daha fazlasını sunuyor. Barre-fusion kapsamında vücudunuzdaki her kası ayrı ayrı çalıştırabilme şansına sahipsiniz. Özellikle bacak bölgesini inceltmek isteyen kadınların, bu konsepte odaklanmalarında fayda var. Örneğin, sırtınızı bale barına yaslayarak ayakta durmaya çalışın. Bir bacağınızı parmak uçlarınız ileriye doğru bakacak şekilde uzatarak kaldırın. Yerdeki bacağınızı kullanarak bedeninizi, kaldırdığınız bacağınızın tam tersi yönde aşağıya doğru indirip kaldırdığınızda tüm bacak kaslarınızı aktif hale getirmiş oluyorsunuz. Plie hareketi, muhtemelen en ünlü bale hareketidir. Bunun en önemli nedeni ise hem dört başlı kasları hem diz ardı kirişlerini hem de kalça kaslarını aynı anda çalıştırması… Barre-fusion antrenmanlarında yer alan egzersizleri yaparak çok daha formda ve kaslı bir vücuda sahip olmanız artık hayal değil.