Güzellik Kavramı Dönüşüyor

Güzellik Kavramı Dönüşüyor

Hedef kitlesine çok daha kişiye özel deneyimler kurgulayan güzellik markaları, yapay zekâ ve makine öğrenme teknolojileriyle fark yaratıyor.

Kişisel bakım ve güzellik sektörü de yepyeni bir dönüşümün eşiğinde. Üstelik bu kez sadece kadınlar değil, erkekler de kozmetik markalarının yakın markajında… Öncelikle yaşlanma karşıtı teriminin ve gerçekçi olmayan sahte reklamların tarihe karıştığının altını çizmeliyiz. Yeni trend ise işlenmemiş, dürüst ve modern cilt koruyucular. Bu nedenle hem erkek hem de kadın tüketicilere ulaşmak isteyen kişisel bakım markalarının yakın gelecekte basmakalıp fikirlerden uzaklaşması, yapay zeka ve makine öğrenme teknolojileri odaklı cilt bakım tekniklerine yönelmeleri gerekiyor.

Y Kuşağı’nın güzellik anlayışı

 Ağustos 2017’de güzellik dergisi Allure, artık “yaşlanma karşıtı” terimini kullanmamaya ve yaşla gelen güzelliği benimsemeye karar verdi. Allure’un baş editörü Michelle Lee, Y Kuşağı cilt bakımı markalarından yeni bir dil kullanmalarını istediği için tüm güzellik markalarını arayarak “sohbetin konusunu değiştirmeye ve her yaşın güzelliğini ayrı ayrı takdir etmeye” davet etti. Yeni gelişmekte olan Amerikan güzellik markası Glossier ve Milk Makeup, pazarlamada kendilerine özgü bir estetik anlayış seçti. “Yaşlanma karşıtı” gibi terimleri “daha iyi yaşlanma” gibi terimlerle değiştirerek Y Kuşağı’nı yakalamayı başardı. Şimdi köklü markalar da bu yolda ilerliyor. StriVectin, 2017’nin ilkbaharında NIA’yı piyasaya sundu ve pazarlama kampanyasının bir parçası olarak gerçek dünyadan Instagram içerikleri kullandı. NIA ifadesinin açılımı ise “Not Into Aging”-“Yaşlanmaya Çok da Meraklı Değilim”… NIA;  boyun çizgilerini hafifleten ürünler ve sıkılaştırıcı boyun bölgesi serumu gibi ürünlere sahip. Y Kuşağı’na odaklanan saç bakım markası Verb’in satışına ise 2017 baharında Urban Outfitters’da başlandı. Makyaj markası Urban Decay ise Rehab makyaj hazırlık serisi ile cilt bakımı kategorisinde de ürün sunmaya başladı.

Erkeklere özel sofistike ürünler

 Amerika Birleşik Devletleri, Fransa ve Japonya’dan derlenen veriler, araştırmaların “erkekler için cilt bakımı” gibi daha genel terimlerden, “erkekler için yüz yıkama ürünleri” gibi daha spesifik bir terminolojiye kaydığını gösteriyor. Cilt bakımı, bir erkeğin günlük rutininin bir parçası olmaya başladıkça markalar da buna daha sofistike seçenekler sunarak karşılık veriyor. Londralı girişimci Beast, erkeklerin kişisel bakımı için perakende deneyimini revize etmeyi amaçlıyor. Beast, erkek kitlesine ulaşmak için geleneksel görsel fikirler yerine lüks Y Kuşağı pazarını hedef alan perakendecilere çağrı yapıyor. Beast; Haeckels, Gentlemen’s Tonic ve Blind Barber gibi premium erkek bakım etiketlerini taşıyor. Haziran 2017’de Londra merkezli Follicle &Limb, tasarımcı Benjamin Hubert ile bir araya gelerek Apple çağı için tasarlanmış minimalist tıraş aksesuarları serisi Offset’i piyasaya sundu. Ve NYCxDesign ise Harry’s tıraş şirketinin sponsorluğunda tıraş fırçalarını yeniden keşfetti. Ortaya camdan, mermerden ve sünger taşından yapılan modern sanat eserleri çıktı. Bu da erkeklerin bakım dünyasında yaratıcılık ve rafine tasarımlara fazlasıyla yer olduğunu gösterdi.

Sırada yapay zekâ güzelliği var

Yapay zekâ ve makine öğrenimi, güzellik sektörü dâhil olmak üzere tüm endüstrilerin bir dönüşümden geçmesine neden oluyor. BW Confidental Güzellik Uzmanı Naomi Marcoulet, bu konu hakkında şu yorumda bulunuyor: “Yapay zekânın öngörü gücü ve aynı zamanda hedefe yönelik e-posta kampanyalarından cilt analiz aynalarına kadar uygulama çeşitliliği şirketlerin ilgisini çekiyor.” Tüketici alanında örneğin RYNKL, kırışıkları takip eden bir mobil uygulama olarak öne çıkıyor. Aynen bir kişisel kırışıklık doktoru gibi yapılan işlemlerin etkilerini değerlendiriyor ve aynı zamanda yaşlanma sürecini takip ediyor. Artırılmış gerçeklik güzellik uygulamalarıyla nam salan ModiFace de yapay zekâ alanına giriş yapan uygulamalardan. En son eklenen Face.AI seçeneğiyle kullanıcılar, yüzlerinin gerçek zamanlı analizini yapabiliyor. Videolar ve fotoğraflarla ciltlerinin gelişimlerini takip edebiliyorlar. Ayrıca granüllü, 3 boyutlu yüz özellikleri takip özelliği de bulunuyor. Beauty.AI de bu alana yeni katılanlardan… Bu uygulama, yüz tanıma özelliğini kullanarak bir algoritmik güzellik yarışması hakemi gibi hareket ediyor. Kullanıcıları ise modeller, ünlüler ve benzer yaştaki diğer katılımcılarla karşılaştırıyor.