HEDEF KİTLESİNİ DİNLEYEN KAZANIR

Daha önce Google’da, Google Maps projesinin başında olan Facebook Ürün Geliştirme Direktörü Jonah Jones, Facebook’ta geliştirdikleri video uygulamaları Riff’i ve bu uygulamayı geliştirirken kullanıcı deneyimi konusunda edindikleri deneyimleri Raillife okuyucuları ile paylaştı. Kullanıcı deneyimine yönelik projeleriyle öne çıkan Jonah Jones, 2015’te kullanıma açılan ve kullanıcıların arkadaşları ile birlikte videolar oluşturmasını sağlayan Riff uygulamasının ardından şu an ekibiyle Facebook At Work adlı ürünlerinin Beta sürecinde olduklarını vurguluyor. Uygulama sürecinde karşılaştıkları zorluklardan ve sorunlara takım halinde buldukları çözümlerden bahseden Jonah Jones, bu alanda kariyer yapmak isteyen gençlere önemli ipuçları da sunuyor.

Dünya çapında kullanılan uygulamaların mimarı
Ürün geliştirme alanında 17 yıllık bir deneyime sahip olan Facebook Ürün Geliştirme Direktörü Jonah Jones, “Londra temelli start-up şirketinin ardından Google’ın Zürih, Sydney ve Mountain View ofislerinde Google Maps ürünü üzerinde 8 yıl çalıştım. Kullanıcı deneyimi odaklı olarak Google Maps’i tekrar tasarladım. Şimdi ise Londra’da Facebook için çalışıyor ve tüm tasarım ekiplerini yönetiyorum. Londra’daki takımlarımız dünya çapında kullanılan uygulamaları geliştiriyor. Londra’daki ofislerimiz muhteşem ürünler ortaya koyuyor ve aynı muhteşemlikte tasarımcı, ürün yöneticisi, mühendis, araştırmacı, içerik stratejisti ve veri uzmanı pozisyonlarında çalışacak kişiler arıyorlar. Google’daki zamanımda Google Maps’in birçok farklı bölümünde çalıştım. Google Transit’in ilk versiyonunda sonrasında yönlendirmelerde daha sonra kartografi alanında ve son olarak da Google Maps’in 2015’teki büyük yenilenmesinin başında bulundum. Facebook’ta görev yapan bir ‘ürün tasarım direktörü’ olarak Londra’da birçok farklı takımda çalışan tasarımcılara liderlik ediyor ve destek oluyorum. Londra’daki takımlarımız, kullanıcıların arkadaşları ve aileleri ile daha iyi iletişim kurmaları ve paylaşım yapmaları için çalışırken, aynı zamanda Facebook at Work adını verdiğimiz yeni bir ürün ile kurumsal işletmelerin de daha çok iletişim içinde ve üretken olmalarını sağlamaya çalışıyorlar. Takımlarımın mümkün olduğunca etkin çalışabilmeleri için önlerindeki engelleri kaldırmak ve doğru sorunlara odaklandıklarından emin olmak zamanımın önemli bir kısmını kapsıyor.” diyor.

 

‘Meydan okuma’ videoları ilham kaynağı oldu
Jonah Jones, 2015’te imza attıkları projelerle ilgili şu bilgileri paylaşıyor: “2015’te birçok heyecan verici şey üzerinde çalıştık ama maalesef bunlar henüz paylaşılmaya hazır değil. Riff, 2015’te kullanıma açtığımız, birçok ilginç dersler öğrendiğimiz ve üzerinde konuşabileceğimiz bir proje… Video içerikler için bir tıkanma dönemi yaşandığı sıralarda ALS hastalığına farkındalık kazandırmak için meydan okuma videolarının dünya çapında yayılması, Facebook’un Riff video uygulamasını geliştirirken ilham kaynağı oldu. Aynı zamanda Facebook at Work’ün beta sürecindeyiz ve Royal Bank of Scotland gibi birçok büyük firma daha şimdiden sürece dâhil oldular. 2015’te geliştirdiğimiz birçok ürünü kullanıma açmaya hazırlanıyoruz. Detaylar için bizi takip edin!” yorumunda bulunuyor. Jonah Jones, video uygulamaları Riff hakkında ise, “Riff, geçen yıl kullanıma açtığımız, kullanıcıların arkadaşları ile birlikte videolar oluşturmasını sağlayan deneysel bir uygulamaydı. Şu an üzerinde çalıştığımız gelecekteki ürünlerimize de uygulayacağımız birçok değerli dersi Riff ile öğrendik.” diyor.

Markalara öneriler
Jonah Jones, dijital dünyada hedef kitleyle çok daha etkin bir iletişim kurmak isteyen markaların hangi stratejilere yatırım yaparak ilerlemeleri gerektiğini ise şöyle özetliyor: “Kullanıcılarınızı dinlediğinizden emin olun ve insanların gerçek sorunlarına çözüm bulmaya odaklanın. Kolay kullanılabilir ve işlevsel araçlar sunun. Kullanıcılar platformlar arası (masaüstü, mobil ve dahası), yüksek ve düşük bant genişliklerine uyum sağlayan, üst düzey ve alt düzey cihazlarda aynı şekilde yaşayacakları yüksek kalite deneyimini gittikçe daha fazla talep ediyor. Bu bireyleri birbirinden çok farklı kitleye ve ekosisteme ulaşmak için, mümkün olan en geniş erişimi sağlamaya çalışmalısınız.”