HEMZEMİN GEÇİTLERDE SIFIR KAZAYA DOĞRU

HEMZEMİN GEÇİTLERDE SIFIR KAZAYA DOĞRU

Demiryolu ile karayolunun kesişme noktalarında oluşan hemzeminlerde en önemli sorunlardan  birisini, hemzemin geçit kazaları oluşturuyor. TCDD 3. Bölge Müdürlüğü ile Dokuz Eylül Üniversitesi ve Ulaştırma Emniyeti ve Kaza, İnceleme Uygulama Araştırma Merkezi, hemzemin geçitlerdeki kazalara dikkat çekmek üzere panel düzenledi. ‘Hemzemin Geçitler’ konulu panelde, konu tüm taraflarıyla masaya yatırıldı.

TCDD, hemzemin geçit kazalarını yüzde 90 azalttı
TCDD uzun yıllar YPK’nın,“Demiryolunun karayolu, köy yolu ve benzeri kesişmelerde demiryolu ana yol sayılır. Bu kesişmelerde yapılan yeni yolun bağlı olduğu kurum veya kuruluş alt ve üst geçit yapmak ve diğer emniyet tedbirlerini almakla yükümlüdür. Demiryolu trafik düzeninin gerektirdiği hallerde söz konusu yollara ait geçitler ile görüşe engel teşkil eden tesisler kime ait olursa olsun kaldırtılır.” şeklindeki kararına rağmen hemzemin geçitlerle ilgili çok güzel çalışmalar yaptı.

Yapılan iyileştirmeler sonucunda; bin 602 adet geçit kapatılarak geçit sayısı 4 bin 810 adetten 3 bin 208 adede düşürüldü. Korumalı hemzemin geçit sayı bin 50’ye yükseltildi. Kauçuk ve kompozit kaplama yapılan geçitlerde konforlu ve emniyetli geçiş imkanı sağlandı. Tüm geçitlerde karayolu işaret levhaları gece görüşü için fosforlu levhalar yenilendi ve hemzemin geçit kazalarında önemli düşüşler oldu. 2000 yılında hemzemin geçitlerde 361 kaza meydana gelirken, 2014’de bu tür kazalarda yüzde 89’luk düşüş yaşandı.