HİNDİSTAN’IN EN BAŞARILI KADIN GİRİŞİMCİSİ

LED TV, Ultra HD TV, Super TV, kurumsal görüntüleyiciler, video duvarları ve dijital levha gibi teknolojilere odaklanan şirketiyle Hindistan piyasasının en önemli oyuncularından biri haline gelen Vu Technologies, inovatif vizyonuyla teknoloji ve lüksü birleştiriyor. Hindistan’ın en başarılı kadın girişimcilerinden biri olan Vu Technologies’in kurucusu, başkanı, CEO’su ve tasarım müdürü Devita Saraf ile yeni dönemde hangi stratejilere yatırım yaparak ilerleyeceği hakkında konuştuk.

Devita Saraf, University of California, Berkeley’de ‘Yönetim Teknolojisi üzerine eğitim aldıktan sonra University of Southern California’da işletme derecesini tamamladı. Ardından London School of Economics ve University of California, Berkeley’de farklı eğitimler aldı. Viterbi School of Engineering’de danışma kuruluna atandı ve Pennsylvania Üniversitesi’ndeki Wharton-India Economic Forum’da konuşmacı olarak yer aldı. İş hayatına ise 21 yaşındayken aile şirketi Zenith Computers’ın pazarlama direktörü olarak katıldı.

Pazarlamadan CEO’luğa…
Saraf, Vu Technologies’i kurarak girişimci olmaya yönelmesini ise şöyle anlatıyor: “2006 yılında babam Rajkumar Saraf’tan kalan bilişim mirasını devralmanın benim için yeterli olmayacağını gördüm. Bu çerçevede her pazarlamacının rüyasını takip ettim ve Zenith markasını yarattım. Böylece pazarlamadan CEO’luğa geçtim. Yeni gelişen Hint pazarında teknolojiyle lüksü birleştirme vizyonuyla lüks televizyonların öncü markası Vu Technologies’i kurdum. Vu Technologies, pek çok ilkle birlikte geldi. Su geçirmez televizyon, dijital fotoğraf kareleri, akıllı televizyonlar, Mac ve PC özellikli televizyonlar, kristal süslü televizyonlar ve son olarak ‘The Play and Iconum’ televizyon serisi…”

50 milyon dolarlık iş
Erkek egemen bir sektörde, özellikle de Hindistan’da önemli bir başarı yakalayan Saraf, bir kadın girişimci olarak, hangi stratejilere yatırım yaparak ilerlediğine ilişkin soruyu şöyle yanıtlıyor: “Teknoloji işi yönetim stratejisine değil, navigasyon stratejisine sahip. Vu Technologies olarak ürün geliştirme, yönetim ve dağıtım stratejilerimiz üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bugün LED televizyonlar, ultra HD televizyonlar, süper televizyonlar, şirket ekranları, video duvarları, dijital yön işaretleri ve dokunmatik/interaktif ekran alanlarında 50 milyon dolar büyüklüğünde bir iş söz konusu… Vu Technologies’in Hindistan genelindeki alışveriş merkezlerinde mağazaları var. Ülke genelinde 20 şehirde sergileme merkezlerimiz ve online satış platformumuz bulunuyor.”

Gelirin yüzde 5’i Ar-Ge’ye
Şirketin Ar-Ge alt yapısına oldukça önem veren Saraf, “MIT Media Laboratuvarı’nın ürün geliştirmesine ve insan faktörlü yaklaşımına dayanan yeni bir ürün geliştirme merkezimiz bulunuyor. Ar-Ge departmanımız ise 20 kişiden oluşuyor. Şu an, geçtiğimiz aylarda lansmanını yaptığımız Netflix gibi tatmin edici içerikler üzerinde çalışıyoruz. Gelirimizin yüzde 5’ini ise Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Çin, Kore ve Tayvan’da fabrikalarımız var. Japonya’da ise panel imalatımız devam ediyor. 2016 ve sonrasında ürünlerden ziyade akıllı TV teknolojisinde ve müşteri arayüzünde daha fazla yeniliğin öne çıkacağını düşünüyorum. Aynı zamanda Vu Tasarım Bölümü’nün başındayım. Dünya genelindeki tasarım evleriyle farklı iş birlikleri gerçekleştiriyoruz.” diyor.

Asla pes etmeyin
Saraf, iş hayatında girişimcilik, liderlik ve başarı adına birikimleri ile ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yapıyor: “Kendimi aklın ve haylazlığın karışımı bir lider olarak görüyorum. Kurallara uymayan bireysel bir ruhum. Bu da Sony, Samsung ya da LG gibi küresel devlere karşı yaratıcı bir kavga vermeme yardımcı oldu. Başarının en önemli kilit noktası ise mutlu alıcılar yaratmak ve mutlu alıcı sayısını yükseltmek… Ne kadar uzağa giderseniz gidin, her zaman daha ileriye gidebilirsiniz. Durmayın ve asla pes etmeyin.”