HOBİLERİNİ İŞE DÖNÜŞTÜRMEK İSTEYEN EMEKLİLİLERE ÖZEL TÜYOLAR

EMEKLİ OLDUKTAN SONRA HOBİLERİNİZE FARKLI BİR BOYUT KATARAK, TUTKU DUYDUĞUNUZ BİR KONUDA GELİR KAZANMAYA DEVAM EDEBİLMEK ELİNİZDE…

Emekli olduktan sonra hepimizi çok daha farklı bir yaşam bekliyor. Yemek yapmayı çok seviyorsanız, bu konuda farklı bir yol alabilir, ürün tasarlamaktan hoşlanıyorsanız el yapımı objelerinizi dünyanın farklı noktalarındaki kişilere ulaştırabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey hobilerinize odaklanmak ve bu hobileri internet üzerinden geniş kitlelere nasıl ulaştırabileceğinizi programlamak. Dünyanın en büyük küçük işletme odaklı teknoloji sağlayıcısı GoDaddy, emeklilerin hobilerini işe dönüştürebilmelerine yönelik önemli ipuçları paylaştı. Türkiye’de 40 milyon internet kullanıcısı bulunuyor ve bu da ülkenin yüzde 60’ına denk geliyor. Yani günümüzde emekliler; hobilerini, farklı yetenek ve tutkularını internete taşıyarak ek gelir elde edebilme potansiyeline sahip. Yapmaları gereken tek şey ise kendilerine doğru bir yol haritası belirlemeleri… 

Adımlarınızı kolaylaştıracak 5 strateji
GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, emekli olan kişilerin hobilerini kazanca dönüştürebilmelerinin aslında hiç de zor olmadığını belirtiyor ve şu açıklamada bulunuyor:Emeklilerin işten ayrıldıktan sonra hobi veya yeteneklerini işe dönüştürdüklerini sık sık görüyoruz. Bunda en büyük etken ise herkesin fikrine uygun bir alan adı kaydettirebilmesi… Bir web sitesi ile bu fikri hayata geçirmelerini kolaylaştıran, uygun fiyatlı dijital çözümlerin kolay bulunur ve erişilir olması. İşletmenizi dijital olarak başlatmak size fiziksel bir yere ihtiyacınız olmadan fikrinizi deneme ve büyüme için talep ve imkan olup olmadığını görme şansı tanıyor. Aynı zamanda 40 milyon kişiyle iletişim olanağı sağladığı için işinizi duyurmak için ideal bir yol sunuyor. Çalışmaya devam etmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Girişiminize isim seçerken dikkatli olun, fikriniz için bir alan adı kaydettirin, iş planınızı hazırlayın,  web sitesi kurun ve sosyalleşin.”

İsim nasıl seçilmeli ve fikir için alan adı nasıl kaydettirilmeli?
Stefano Maruzzi, isim seçme konusunda da önemli tavsiyeler veriyor: “İşletme açmaya kendinizi adamadan önce fikriniz için bir isim seçip internetteki yerinizi ayırtmanız iyi bir başlangıç olur. Bu da üstün körü yapılmaması gereken bir şey. Kısa, yazılması kolay, akılda kalıcı ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek bir isim bulmalısınız. Müşterilerinize ne sunacağınızı ve ne gibi faaliyetler planladığınızı düşünün. Bir ürün yapıp internette satmayı mı hedefliyorsunuz? Öyle ise nasıl malzemeler kullanacaksınız? Ürün veya hizmetlerinizi kim kullanacak? Bütün bu sorular belirli kelime ve kelime bileşenleri bulmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda kendi isminizi, adınız ve soyadınızı kullanmayı seçebilirsiniz; böylece müşterileriniz kiminle iletişim kurduklarını bilirler. Bir isimde karar kıldıktan sonraki en önemli adım ise seçtiğiniz ismin aramasını yapmak. Google’da arama yapın, sosyal medya platformlarını tarayın ve ismin başkası tarafından kullanmadığından emin olun. El işi de satsanız, üçüncü parti sitelerde danışmanlık hizmeti sunsanız da alan adınızı kaydettirmeniz, potansiyel müşterilerinizin sizi bulup online satış platformunuza ulaşmalarına yardımcı olmak için önemli bir adım.”

İş planınızı hazırladıktan sonra web sitesi kurun
“Emekliyseniz, zaten hayatınız boyunca yeterince çalıştınız. Ancak hobinizi daha profesyonel bir şekilde devam ettirmek için bir iş planı hazırlamanızı öneriyoruz.” diyen Maruzzi, sözlerine şöyle devam ediyor: “Uzun veya çok detaylı olmasına gerek yok ama kendinizi hazır hissettiğinizde ürününüzü, misyonunuzu (neden bu işi yaptığınızı), müşterilerinizin kim olduğunu (ne kadar spesifik olursa o kadar iyi), nerede satış yapmak istediğinizi (online, kermeslerde, dükkan/galerilerde) ve finansal hedeflerinizi yazdığınız basit, tek sayfalık bir plan yapın. Bu, size yön verecek ve temel hedeflerinizden şaşmamanızı sağlayacaktır. Web sitesi kurarken başlangıç için kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlattığınız kısa bir yazı ile birlikte telefon numaranızın yer aldığı tek sayfalık bir site yeterli olacaktır. Web sitesinin güzelliği, istediğiniz zaman istediğiniz gibi güncelleyebildiğiniz bir platform olması. Dilediğiniz gibi sayfa ekleyebilir veya çıkarabilir, içeriği ihtiyacınıza göre değiştirebilirsiniz. İnsanların sizi veya sunduğunuz ürün ve hizmetleri ararken kullanabilecekleri kelimeleri düşünün. Örneğin, Antalya’dan el yapımı havlu satıyorsanız ‘el yapımı havlu’ ve ‘Antalya’ kelimelerinin ana sayfanızda ve sitenizde yer aldığından emin olun.”

Sosyalleşin ve bir e-ticaret platformu seçin
Hedef kitleyi tanımanın son derece önemli bir adım olduğunu belirten Stefano Maruzzi, “Hedef kitlenizin zaman geçirdiği Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarında hesap açmayı göz önünde bulundurun. Hesaplarınızı işletmenizin adını kullanarak açmanız önemli çünkü daha sonra da hesaplarınızı web sitenize yönlendirmelisiniz. Böylece web sitenize daha çok müşteri çekip insanların ürün veya fikirlerinizi incelemesini sağlayabilirsiniz. Eğer internette satış yapmaya karar verdiyseniz, bir e-ticaret platformu seçmeniz gerekiyor. Hangi platformu seçerseniz seçin web sitenize bağlamayı unutmayın, böylece web sitenize gelen ziyaretçiler online mağazanızı bulabilirler. Eğer web sitenize kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve neden yaptığınızı anlatan bir ana sayfa eklerseniz, müşterileriniz mağazanıza tıklayıp sizden ürün satın almaya daha meyilli olacaktır.” diyor.