İDEAL KİLOYA KAVUŞUN SAĞLIKLI KALIN

Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Dr. Dyt. Yonca Sevim, kişilere sık beslenme planını tavsiye ettiklerini belirtiyor. Doygunluğa ulaşıp, yemeğe öyle oturulması gerektiğini söyleyen Sevim şu tavsiyelerde bulunuyor: “Ana yemekten 30 dakika önce yenilecek 2 adet ceviz, 5 fındık ya da badem, sindirim sinyallerini yemekten önce başlatacaktır. Böylece gerekli miktarda yediğinizde durmanız gerektiğinizi hissedeceksiniz.”

Sofrada bir kere ayağa kalkıp oturun
“Yemeğe salata ile başlamak ve 1 bardak su içmek midenizde istenilen hacim artışını sağlayacak ve doluluk hissi daha çabuk gelecektir. Yemeği yerken de biraz yemek ve biraz salatayı sırasıyla tükettiğinizde, salatasız bir öğüne kıyasla daha az kalori alıp daha kolay doyacaksınız. Tüm önerilere uydunuz, yarım saat önce ceviz yediniz ve öğüne önce salata ile başladınız ama tabağınızdakiler bitti ve hala aç mı hissediyorsunuz? İşte buradaki çözüm ise yarım bardak su içmek ve bir kere ayağa kalkıp oturmaktır. Böylece midenizin dolduğunu hissedeceksiniz.

Ne yeşil çaydan ne kuru fasulyeden vazgeçmeyin
“Metabolizmanızı hızlandıracak ve posası yüksek yiyecekler en büyük dostunuz. Çilek, kivi, kuşburnu, brokoli, greyfurt, yeşil çay, zencefil ve zerdeçal, gibi gıdaların yanı sıra yeşillikler, tam tahıllar, kuru baklagiller, ceviz, badem ve fındık gibi kuruyemişler ile meyvelerle lezzetten de taviz vermemiş olacaksınız. Sizi uzun sürece tok tutacak posalı yiyecekler aynı zamanda da düşük kalorilidir. Bu mevsimde rahatlıkla pişirebileceğiniz taze fasulye, kabak, kuru fasulye, biber dolması gibi yiyeceklerle ve salatalarla enerjinizi artırırken doygunluk hissini de yaşayacaksınız.”

***

KÜÇÜK ADIMLARLA BÜYÜK DEĞİŞİKLİK 
Diyetisyen Yonca Sevim kendinizi zorlamadan kalıcı ve başarılı sonuçlar alabilmeniz için hayatınızda şu değişiklikleri yapmanızı öneriyor: “Sağlıklı kahvaltı alışkanlığı edinmeye çalışın, tam taneli tahılları ekleyin, kızartmaları çıkarın. Yemek yerken veya atıştırma esnasında televizyon izlemeyin, dikkat dağıtıcı aktivitelerden kaçının. Günde kaç porsiyon sebze ve meyve tüketiyorsunuz? Sadece 2 kez mi, hedefiniz 3 olsun. Günde 5 porsiyona zamanla çıkarsınız… Su tüketiminizi artırın, belki de düşündüğünüzden daha az tüketiyorsunuz, 2 litreye ne kadar yakınsınız?”

Haftada üç kez egzersiz şart
“Yaşlanmayı geciktirmek, toksinlerden arınmak ve yaşam kalitesini artırmak için bireysel olarak planlanmış egzersiz programları, yaşlanmayı geciktirme sürecinde olmazsa olmaz bir basamaktır. Haftada 3 kez, minimum 30 dakika olacak şekilde, bireysel hazırlanmış, orta yoğunlukta fiziksel aktivite yapın. Uyku, bir sonraki güne hazırlanarak doğru başlanabilmesi, zihne dolan gereksiz bilgilerin ve kaygıların uzaklaştırılması için çok önemlidir. Aynı zamanda düzenli uyku cilt hücrelerinin bioritmik çalışmasını destekleyerek cilt sağlığını ve ışıltısını artırır.”

***

KIZGINLIK YA DA MUTLULUKTAN YEMEYİN
Reem Nöropsikiyatri Merkezi’nden Uzm. Dr. Mehmet Yavuz ise fazla kiloların kadınları depresyona sürüklediğine dikkat çekerek şunları anlatıyor: “Yemek yemek birçok kadın için hem rahatlama hem de kızgınlık kaynağıdır. Spor yapmaktan kaçan ve kilo almaya başlayan bir kadının mutlaka kendini sorgulaması gerekir. Çünkü bu durumun bir süre sonra kısır döngüye dönüşür ve kişi kilolu olma gerçeğine daha fazla yemek yiyerek karşılık verip spor yapmaktan da kaçınır.”

Antidepresan kullananlar dikkat!
Depresyon sonucu kilo alan kadınların antidepresan kullanma konusunda dikkatli olmaları gerekiyor. Böyle bir tedavinin sonucu yine kilo almak olabilir, bu antidepresanlardan kaçmak için bir neden değildir fakat fazla kilolarla baş etmek için kullanılacak bir yöntem de değildir.”

Öneriler:
-Sabah kahvaltısı yapın. 3 öğün yemek yiyin, beslenmenize ara öğün ekleyin.
-Sebze ve meyve tüketimini artırın.
– Alkol, yüksek kalorisi nedeniyle gün boyu tatlı isteğinizi artıracaktır.
-Çikolata, bisküvi gibi besin değeri düşük ama kalorisi yüksek besinler yerine taze veya kurutulmuş meyve yiyin.
-Yemeğinizi yavaş yavaş yiyin. Hızlı yediğinizde, doyduğunuzu anladığınız zaman zaten gerektiğinde fazla yemişsinizdir.
– Yemeklerden sonra dişlerinizi fırçalayın. Diş fırçaladıktan sonra muhtemelen canınız bir şey yemek istemeyecektir.
-Hayvansal yağlardan kaçının. Tavukların derilerini, etlerin yağlı kısımlarını ayırın. Katı yağlar yerine, zeytinyağı, ayçiçek yağı ve mısırözü yağı gibi bitkisel yağlar kullanın.
-Bol bol su için.
-Mümkünse her gün aynı saatte kalkın.
-Tatlı yemekten kaçının.
-Tuz ve şeker kullanımınızı azaltın.