İŞ HAYATINDA SIKI KONTROLLE TANSİYON VE MİDE DENGEDE

İŞ HAYATINDA SIKI KONTROLLE TANSİYON VE MİDE DENGEDE

İş dünyasında zamansızlık, stres, sağlıksız beslenme ve hareketsizlik birçok rahatsızlığa sebep olabiliyor. Yüksek tansiyon, gastrit ya da ülser gibi… Oysa biraz dikkat ederek bu rahatsızlıkları önleyebilir, var olan hastalıkları da dengede tutabiliriz.

Dünyada yaklaşık olarak 1,5 milyar kişi bu rahatsızlıkla baş ederken, ülkemizde ise hipertansiyonu olan hasta sayısı neredeyse 15 milyonu buluyor. Tansiyon kontrolünde en çok zorlanılan alanlardan birisi iş hayatı… Dışarda yemek yemek zorunda kalmak, sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşam maalesef kan basıncının kontrolünü zorlaştırıyor, hipertansiyonu tetikleyebiliyor.

Liv Hospital Nefroloji Bölümü’nden Prof. Dr. Tekin Akpolat, birçok kişinin yaşamını etkileyen hipertansiyonun iş hayatında tetiklenmemesi için ‘kontrol’ün çok önemli olduğunu söylüyor. Prof. Dr. Akpolat, şu önerilerde bulunuyor: “Öncelikle çalışma ofisinizde bir kan basıncı ölçüm aleti bulundurun. Hipertansiyondan kaçınmak için tuzu az kullanmak, ara öğünleri atlamamak ve doğru lokantaları seçmek önemlidir. Ara öğünlerde simit, kuru pasta gibi seçenekler tuz nedeni ile tercih edilmemelidir. Evden çıkarken yanınıza bir meyve, bir avuç fındık alabilirsiniz.”

Dışarıda yemek yerken:
-Çok aç yemeğe gitmeyin.
– Mönüyü dikkatle inceleyin ve tuzsuz, az yağlı, yağsız ürünleri seçin.
– Porsiyonları oranlı tüketin.
– Kırmızı et yerine beyaz et tercih edin.
– Tatlı yerine meyve yiyin.
– Ara sıcaklarından kaçının.
– Su tüketimini artırın ve şekerli içeceklerden kaçının.
– Yemeklerde tuz yerine limon ve baharat kullanın.

Akıllı beslenme ile mideniz yanmasın
Mide ağrısı, bulantı, yanma hissi gibi belirtilerle hastaların günlük hayatını olumsuz etkileyen gastrit ve ülser gibi sindirim sistemi hastalıklarında beslenme büyük önem taşıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Melih Özel’e göre akıllı beslenerek midenizi rahatlatırsanız, gastrit ve ülser gibi hastalıkları durdurabilirsiniz. Tabii önceliğiniz düzensiz beslenmeyle, istirahat halindeki midenizin sürekli asit salmasına eden olmamak.

Özel yanlış beslenme ile ilgili, “Kimi insanlar sabahtan akşama kadar bir şey yemezken, akşam aşırı yiyecek tüketiyor; kimileri de gece uykusundan uyanıp besleniyor ve tüm bunlar sindirim sisteminin işlevlerini bozuyor. Üç ana öğüne bölünmüş şekilde makul bir kalori alırsanız, sabah kahvaltısını atlatmazsanız, gün içinde öğünlerin arası çok uzadığında bir meyve ya da birkaç galetayla ara öğün yaparsanız, yatmadan iki saat önce beslenmeyi keserseniz rahat edersiniz.” diyor. Prof. Dr. Özel, özellikle sizi rahatsız edeceğiniz bildiğiniz yiyecekleri dikkatli tüketme uyarısında bulunuyor.

Rahat bir mide için:
– Sigarayı elinizden geldiğince azaltın.
– Çay, kahve, asitli sıvılar ve meyve sularını da aç karnına içmemeye çalışın.
– Süt ve süt ürünlerinin aşırı tüketimi asit salınımı artırıyor, dikkatli tüketin.
– Sebzeleri pişmiş olarak tüketin, çiğ sebzeleri tek seçenek olarak yemeyin.
– Aşırı tatlı şuruplardan kaçının.
– Acı, baharat, sarımsak, soğan, sirke gibi keskin tatlardan uzak durun.