KARADENİZ YAKINLAŞIYOR

KARADENİZ YAKINLAŞIYOR

Cumhuriyetin ilk yıllarında demiryolu seferberliği kapsamında inşa edilen Samsun-Sivas (Kalın) Demiryolu Hattı’nın modernizasyonuna başlandı.

Nuri Demirağ tarafından 1932’de hizmete sunulan hat, yerli kaynak ve Avrupa Birliği hibesiyle modernize edilecek.

AB sınırları dışındaki en büyük meblağlı proje
Samsun-Sivas (Kalın) Demiryolu Hattı’nın Modernizasyonu Projesi, AB hibeleriyle AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük meblağlı proje… Hattın modernizasyonu için 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra 39 milyon avroluk yerli kaynak tahsis edildi. 29 Eylül 2015’te ilk ray sökümü gerçekleştirilen proje tamamlandığında 378 kilometrelik hattın altyapı ve üst yapı standartları yükseltilerek, son teknoloji sinyalizasyon sistemi kurulacak.

Proje kapsamında 48 tarihi köprü restore edilecek, 30 köprü ve 1054 menfez yeniden yapılacak. Tüneller genişletilecek, istasyon yol uzunlukları 750 metreye çıkarılacak. Tüm yolcu peronları AB standartlarına göre yenilecek. İstasyonlara yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak.

Samsun-Sivas 5 saate düşecek
2017’nin sonunda tamamlanması planlanan projeyle; Samsun-Sivas arası seyahat süresi 9.5 saatten 5 saate düşecek.Yolcuların yanı sıra yük taşımacılığı için önemli bir aks olan hattın günlük kapasitesi, 21 trenden 54 trene çıkacak. Hemzemin geçitler otomatik bariyerli hale getirilirken istasyon ve duraklarda bulunan peronlar, engelli erişimine uygun olarak AB standartlarında iyileştirilecek.