KARİYER ESTETİĞİNE TALEP ARTIYOR

KARİYER ESTETİĞİNE TALEP ARTIYOR

Yıllar önce Aristo, görüntünün herhangi bir tavsiye mektubundan çok daha etkili olabileceğini vurgulamıştı. Bugün, dış görünüş ve imajımızın CV’lerde en çok dikkat edilen unsurlar arasında yer alması, bu saptamanın doğruluğunu gözler önüne seriyor. Bu nedenle kariyer estetiğiyle, iş bulmanın giderek kolaylaştığı, yaş ve görüntüye dayalı ayrımcılığın, kurumsal kariyer estetiği ile son bulacağı belirtiliyor. Kurumsal kariyer estetiği alanında danışmanlık hizmeti alan kişi sayısında da hızlı bir yükseliş gözlemleniyor.

BAKIMLI VE DİNAMİK ÇALIŞANLAR İSTENİYOR 
Yapılan araştırmalar sıradan insanların ortalama görünüşteki kişilerden yüzde 5-10, ortalama görünümlü kişilerin ise iyi görünümlü kişilerden yüzde 3-8 oranında daha az kazandığını gösteriyor. Londra’daki Guildhall Üniversitesi’nin 11 bin kişi üzerinde yaptığı araştırma da bu verileri doğruluyor. Araştırmaya göre sıradan görünümlü kadınlar, çekici görünümlü kadınlara göre yüzde 11 daha az kazanıyor. Çekici erkekler ise sıradan görünümlü erkeklere göre yüzde 15 daha çok kazanıyor. Bunun tek açıklaması ise lookizm, yani görüntüye dayalı ayrımcılık… Çirkinseniz, iş bulma olasılığınız da gittikçe düşüyor. Bu nedenle estetik cerrahi bir bakıma insanlara sosyal eşitlik sağlıyor. Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karacalar’a göre iş hayatında aktif rol almak isteyen kadın ve erkek yöneticilerin daima şık, bakımlı ve dinamik olmaları, kariyerleri açısından önemli rol oynuyor. Bu değerlerin deneyimle bütünleşmesi ise en çok talep edilen çalışan imajını yaratıyor. Şirketler, 60 yaşında yorgun ve çökmüş ifadeli bir yöneticiyle çalışmaktansa formuna dikkat eden dinç yöneticilere öncelik veriyor. Ageism olarak adlandırılan bu kavram, tıpkı lookizm gibi bir ayrımcılık örneği…

Estetik operasyon mesleğe göre değişiyor
İş hayatında yaşlanmış kişilere duyulan önyargı olarak kendini gösteren bu süreç, kariyer estetiğinin devreye girmesiyle yön değiştirdi. Böylece yaş istismarının da önüne geçilmiş oldu. Kariyer estetiğiyle takvim yaşının 10-15 yaş gençleşmesi ise ‘tecrübeli-genç’ olmak üzere yepyeni bir çalışan profili yarattı. Bu nedenle şirketler artık ileri yaşın tecrübesine ve genç-orta yaşın biyolojik görüntüsüne sahip yöneticilerle çalışmayı tercih ediyor. Karacalar, bu konuya yönelik olarak düzenlediği seminerlerle otomotivden bankacılığa, hazır giyimden gıdaya kadar farklı sektörlerdeki şirketleri kurumsal kariyer estetiği alanında bilgilendiriyor. Peki, üst düzey yöneticiler, kariyer estetiği kapsamında hangi uygulamaları tercih ediyor? Yapılan araştırmalar, iş dünyasının ağırlıklı olarak refreshing, yüz gençleştirmeye yönelik mini-standart ve maksi uygulamalar, lazer kılcal damar tedavisi, meme, karın, bel estetiği, beden kontur paketi gibi uygulamalara yöneldiklerini gösteriyor. Bu konuda en çok dikkat çeken konu ise estetik taleple gelen kişinin hangi meslek grubuna dâhil olduğu… Sonuçta bir hostesle bir bankacının estetik ihtiyacı farklılık gösterebiliyor. Oturan, ayakta çalışan ya da açık havada ve kapalı alanda çalışanlara yönelik farklı uygulamalar söz konusu…

Mutlu çalışanlar artacak
Sürekli oturarak çalışan kişilerde dolaşım problemi olduğu için selülit ve bel-karın çevresinde yağlanma gibi sorunlarla karşılaşılıyor. Sürekli ayakta duran kişilerde ise kılcal damar ve varisler konusunda sıkıntı yaşanıyor. Kariyer estetiğini bireysel ve kurumsal yatırım olmak üzere iki açıdan ele almak gerektiğini ifade eden Ahmet Karacalar, “Dış görünüşünüz iyiyse, özgüveniniz ister istemez artıyor. Egonuzu da tatmin etmiş oluyorsunuz. Kişisel sebeplerle estetik yaptıran kişilerin, bu estetikler sonrasında iş değiştirmeleri ya da terfi etmeleri sıkça rastlanan bir durum. Şirketlere gelince… Şirketlerin amacı mutlu çalışanlar yaratmak. Çalışanlarını motive etmek isteyen şirketler farklı stratejiler geliştiriyor. İlerleyen dönemlerde kariyer estetiği ile mutlu çalışanlar yaratmak isteyen şirket sayısı artacak. Genç yöneticilerde genel olarak daha çok burun, dudak estetiği gibi operasyonlar, orta yaş yöneticilerde ise genel olarak mutsuz, yorgun ifadenin giderilmesi, kök hücre transferi, erkeklerde ise saç nakli, jinekomasti gibi operasyonlar öne çıkıyor. Kariyer estetiğiyle, mutlu çalışanlar yaratan şirketler yükselişe geçecek. Sivilcesiz ciltlere, bakımlı ellere, güler yüzlü bir ifadeye ve dinamik bir stile sahip olan çalışan sayısı hızla artacak.” diyor.