MARMARAY, İLK YILDA 50 MİLYON YOLCU TAŞIDI

MARMARAY, İLK YILDA 50 MİLYON YOLCU TAŞIDI

İstanbul Boğazı’nın altından geçerek yolcularını 4 dakikada karşı tarafa taşıyan Marmaray, birinci yılını doldurdu. İlk yılında, büyük bir başarı sağlayan Marmaray, toplamda 100 bin sefer yaptı.

1,4 milyon kilometre yol kat ederek, 50 milyon yolcu taşıdı. Marmaray yolcularının yüzde 48’i Anadolu, yüzde 52’si Avrupa yakasından oluştu.

Boğaz tüp geçişi 1,4 kilometrelik uzunlukta, deniz zeminine göre ise 55 metre derinlikte inşa edilen Marmaray’da, banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze ile Halkalı arasındaki 3’ü derin istasyon olmak üzere toplamda 42 adet istasyon yer alacak. Böylece yaklaşık 76,5 kilometrelik parkur, 105 dakikada katedilecek.

Proje yüz yıllık bir tasarım ömrüne sahip
Yüz yıllık tasarım ömrüne sahip olan proje; iki dakikalık tren işletme aralığına ve 9 şiddetinde depreme uygun olarak dizayn edildi. Boğaz Tüp Geçişi İşi kapsamında yerin 55 metre derinliğinde demiryolu inşa edilerek, bu alanda dünyanın en derin demiryolu ve yeraltı istasyonunu içeren bir proje olma özelliğini taşıyor.

Marmaray’da trenler nasıl yönetiliyor?
Marmaray trenleri Üsküdar’da bulunan modern kumanda merkezinden yönetiliyor. Burada bulunan CBTS sistemi asansör sistemi gibi makiniste gerek duymadan çalışabilecek bir yapıda. Kumanda merkezinde trenlerin nerede ve hangi hızda gittikleri izleniyor. Bir sıkıntı yoksa sistem otomatik işliyor, bir sorun varsa hemen müdahale ediliyor.