Museum Hotel, Yaşayan Müze Konseptiyle Tüm Dünyanın Dikkatini Çekiyor

Indigo Group Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Tosun, Nevşehir Uçhisar’da 2002 yılında hayata geçirdiği Museum Hotel ile Kapadokya’yı global arenada başarıyla temsil ediyor.

İş hayatında 40 yılı geride bırakan Indigo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Tosun; girişimci ruhu, idealistliği ve tükenmek bilmeyen enerjisiyle pek çok genç yönetici, profesyonel ve girişimcinin örnek alması gereken isimlerden biri… Yaptığı her işte büyük başarı kazanan, çevresindeki kişilere farklı kariyer imkanları sunan ve ne iş yaparsa yapsın ilk günkü heyecanından ve tutkusundan asla ödün vermeyen Tosun, dünyanın en önemli lüks otel konsorsiyumlarından Relais & Chateaux’nun Türkiye’deki tek üye oteli olarak Uçhisar Nevşehir’de hizmet veren Museum Hotel’i, global arenada önemli bir konuma getirdi.

Girişimcilik ruhunda var

Indigo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Tosun, turizm sektörüne yönelik girişimleriyle bugün Kapadokya’nın dünya kamuoyunda bu kadar popüler olmasına yön veren en etkin isimler arasında yer alıyor. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin yönetim kurulunda yer alan, Kapadokya Altyapı ve Hizmet Birliği Turizm Komisyonu üyesi olan, DEİK Brezilya İş Konseyi başkan yardımcılığını da yürüten Ömer Tosun, 2013 yılından bu yana ise Kayseri ve Nevşehir bölgesinin Brezilya fahri konsolosluğunu yürütüyor. Tosun, kariyeri boyunca yaptığı her işte kendisini aşmaya ve en iyi olanı hayata geçirme misyonuyla adım adım yükselmiş. “Girişimcilik ruhumda var. Sürekli yeni işler üretmeyi ve hayallerimi gerçekleştirmeyi hayat felsefem olarak benimsedim.” diyen Tosun ile 1992’de kurulan ve turizm, yeme içme, seyahat, iyi tarım ve jeotermal enerji sektörlerinde faaliyet gösteren Indigo Group çatısı altında ne gibi farklı projelere odaklandığı hakkında konuştuk. Turizm sektöründe çalışmaya başlamadan önce bankacılık yapan Tosun; Emlak Bankası, İmar Bankası, Garanti Bankası gibi bankalarda çalıştı. Kapadokya’da gezici kredi kartı ve bankacılık sisteminin gelişmesi için çaba harcayan Tosun, 1988 yılında istifa etti ve tüm odağını turizm sektörüne yöneltti.

Turizm sektöründe pek çok ilke imza attı

Ömer Tosun, daha sonra kendi halı mağazasını ve halen faaliyet gösteren Indigo Gallery’yi açtı. Bu oluşumu ise Matiana seyahat acentesini kurması, Museum Hotel’i açması, cross golf çalışmalarına start vermesi ve İstanbul’da hizmet veren, yurt içi ve yurt dışı seyahat programlarını kişiye özel detaylarla zenginleştiren seyahat acentesi Boutique Style’ı kurması takip etti. 8 yıldır jeotermal enerji ve termal turizme de odaklanan Tosun’un yaklaşık 300 dönümde iyi tarım yatırımları da bulunuyor. Kapadokya’nın turizm sektöründe öne çıkması konusunda pek çok inovatif proje geliştiren Tosun, aynı zamanda bölgede balon turizmini başlatan ilk isim. Cross golf çalışmalarıyla dünyanın en dikkat çeken golf profesyonellerini Kapadokya’ya çeken Tosun, turizm sektöründe hayata geçirdiği projeler hakkında şu bilgileri veriyor: “İlkleri yapmak her zaman zordur. Ama bu zorluklardan hiçbir zaman korkmadım. Daha ortada hiçbir kanun ve yönetmelik olmadığı halde Kapadokya’nın ilk balon firmasını dostlarım Lars ve Karli Moore ile kurdum. Halen Kapadokya’nın en özel otellerinin başında yer alan Museum Hotel de Kapadokya’nın ilk lüks butik oteli. En fazla 50 dolara oda satıldığı bir ortamda, ortalama 500 dolar ile pazara giriş yapma cesaretini gösterdik. Birçok kişinin takip ettiği ve örnek aldığı bir otel olmayı başardık. Kapadokya’da golf turizmini çok farklı bir tarz ile başlattık. Cross golf çalışmalarına ise 2006’da başladık.”

Harabe evleri satın aldı ve restore ettirdi

2002 yılında 8 odalı bir butik otel olarak kurulan Museum Hotel’i, bugün tüm dünyanın dikkatini çeken 30 odalı bir yapıya dönüştüren Ömer Tosun’a nasıl bir konsept yaratmaya odaklandığını sorduk ve şu yanıtı aldık: “Museum Hotel’in bulunduğu konuma ilk kez gittiğimde ‘işte burası’ dediğimi hatırlıyorum. Her gün içerisinde yaşadığımız Kapadokya’yı Uçhisar’dan izlediğimde nutkumun tutulduğunu hissettim, çok heyecanlandım ve kolları sıvadım. Öncelikle harabe ve eski evlerden oluşan bu alanı satın almaya başladım. Sonra restorasyon projelerine başladık. Sektör şimdiki gibi değildi. Bankalardan büyük krediler almak mümkün olmuyordu. Bu nedenle ilk başta 8 odayla başladık ve zamanla 30 odaya kadar çıktık. Otelcilikte 3 şeyin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Konum, hizmet kalitesi ve konsept… Hedef kitlemizin karşına çok farklı bir konseptle çıkmalıydık. Bunun da bir antika koleksiyoncusu olarak ‘yaşayan müze’ konsepti olmasına karar verdik. Az ama öz misafir ağırlamayı hedefledik. Dünyanın en önemli lüks otel konsorsiyumlarından Relais & Chateaux’nun Türkiye’deki tek üye oteliyiz. Alakart restoranımız Lil’a, Kapadokya’ya gelen tüm misafirlere üst düzey hizmet kalitesi ile gerçek bir gurme deneyimi sunuyor. 2017’de en çok Amerikalı turistleri ağırladık. Bu sırayı Brezilya, Çin, Meksika ve Arjantin’den gelen turistler takip etti. Yaklaşık 70 kişilik bir ekibimiz var. 30 odamız olduğunu düşünürseniz bu oldukça ciddi bir sayı.”

Termal turizmi lüks konseptiyle birleştirecek

Ömer Tosun’un en büyük arzusu ise Kapadokya’nın; Türkiye’nin ve dünyanın en önemli lüks termal turizm, jeotermal sera ve jeotermal enerji bölgesi haline gelmesi… Bu konuda kapsamlı projelere imza atan Tosun, “Indigo Jeotermal, Kapadokya’nın bilinmeyen jeotermal potansiyellerini gün yüzüne çıkarmayı hedefliyor. Hâlihazırda 40 dereceden 110 dereceye kadar farklı sıcaklıklara ulaşmış bulunuyoruz. Bunların geliştirilmesi ve jeotermal enerji santrali, lüks termal sağlık otelleri ve seracılık alanlarında yatırımların yapılmasını planlıyoruz. Termal sağlık turizm projemizin ilkinin planlaması ve proje süreci halen devam ediyor. Bir aksilik olmazsa en geç 2020 yılında faaliyete geçmesini arzu ediyoruz. 165 dönüm arazi üzerinde gerçekleştirilecek proje için yaklaşık 50 milyon dolar yatırım öngörüyoruz. Maalesef ülkemizde termal turizm mantığı ile dünyada, özellikle Avrupa’da uygulanan termal sağlık turizm mantığı arasında ciddi bir uçurum var. Önemli bir turizm merkezi olan Kapadokya’da termal turizmin ‘lüks’ konsepti ile birleştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Afyon, Kütahya, Bursa veya Kızılcahamam ile yarış içerisinde olmayacağız. Buralardaki tesislere gitmeyen yurt içi ve yurt dışından A+ kesime en üst düzey servis anlayışı ile hitap edeceğiz. Well aging, detoks gibi konularda da uzmanlaşmayı planlıyoruz.” diyor