Pilatesi Kimler Nasıl Yapabilir?

Pilatesi Kimler Nasıl Yapabilir?

Pilates, vücut ağırlığı kullanılarak yapılan, kaslarımızı eşit ve dengeli bir şekilde çalıştırarak omurgamızı ve vücudumuzu kuvvetlendirip sıkılaştıran harika bir egzersiz yöntemi. Alman asıllı Joseph Hubertus Pilates tarafından bulunan bu metod, kontroloji yöntemiyle vücudu eşit şekilde çalıştırıp esneterek dengeli ve sağlıklı bir kas yapısı ve dolayısıyla sağlıklı bir beden inşa etmeyi hedefliyor.

Pilates Eğitmeni Muharrem Sezgin, vücudun olağanüstü kompleks bir sistem organizasyonuna sahip olduğunu belirterek, “Bütün sistemler, organlar ve dokulardan meydana gelmekte ve kendine özgü bir fizyolojik yapı ile çalışmaktadır. Sistemlerin her biri de hareket ile hayat bulmaktadır.” diyor.

Pilates Mat dersine Hundred ile başladıklarını anlatan Korhan Hondoroğlu da bu sayede vücudun daha fazla oksijen istemeye başladığını kaydederek, “Harekete devam ettikçe nefesimiz derinleşir, göğüs kafesindeki basınç düşerken karın içindeki basınç artar. Kan dolaşımımız da bu yeni duruma reaksiyon gösterir. Kalp atım hızımız yükselir ve kan dolaşımımız artar. Kan taze oksijeni kaslarına taşır. Oksijenin dokulara ulaşması ile vücut rahatlar ve iyi hisseder. Hareketle birlikte vücutta bir takım değişiklikler olur.” ifadelerini kullanıyor.

PILATES’İ KİMLER YAPABİLİR?

Sezgin ve Hondoroğlu’na göre; pilates çalışmalarını herkes yapabilir. Sporcular, gençler, yaşlılar, hamileler, çocuklar tarafından rahatça yapılabilir. Sağlıklı bir yaşam ve düzgün bir omurga yapısı için pilates egzersizleri gibi kaslara eşit ve dengeli bir şekilde odaklanan, omurgayı koruyan, kasları esnetip uzamasını sağlayan çalışmalar kesinlikle yapılmalıdır. Pilates egzersizleri bu yaklaşımda olan ve sağlık için yapılması şart olan egzersizleri içerir.

  • Postür (duruş) bozuklukları olan bireylerle (lordoz, kifoz, skolyoz vs…)
  • Omurga ve eklem rahatsızlıkları olan bireylerle (doktor kontrolüyle)
  • Hamilelik öncesi döneminde ve hamilelik döneminde
  • Obezite, diyabet ve astım rahatsızlıkları olan bireylerle
  • Sakatlıkları olan sporculara tedavi sonrası rehabilitasyon sürecinde pilates çalışmaları yapılmaktadır

PILATES’İN FAYDALARI NELERDİR?

Pilates egzersizleri kasları esnetir. Omurganın sağlıklı yapısını sağlar. Hareketsizliğin yol açtığı kronik hastalıkları engeller. Fit bir görünüm sağlar ve sıkılaştırır. Postürel farkındalığı arttırır ve duruş bozukluklarını engeller. Yaşam kalitesini arttırır. Yaşlanmayı azaltır. Kaslarda kuvvet artışı sağlar.

HAMİLELİKTE EGZERSİZ VE PILATES

Hamilelikte egzersiz günlük yaşamın ayrılmaz bir parçasıdır. Egzersiz düzenli yapıldığı takdirde vücudu hamileliğin bazı olumsuz etkilerinden korur. Daha da önemlisi zihinsel ve psikolojik olarak rahatlık sağlar.

Egzersiz birçok kadının yaşam tarzının bir bölümünü oluşturur. Bununla birlikte, hamilelik esnasında bazı egzersiz formlarının güvenliği hakkındaki kurumsal kaygılar, hamilelik esnasında oluşan fizyolojik değişiklikler nedeniyle artmıştır. Hekim, egzersiz başlamadan önce, medikal ve doğum ile ilgili herhangi bir sakıncanın olup olmadığını taramalıdır.

HAMİLELİKTE DOĞRU YAPILAN EGZERSİZİN FAYDALARI NELERDİR?

  • Hamilelikte oluşabilecek bel ağrısı, kabızlık, bacaklarda şişlik problemlerini en aza indirir
  • Hamilelikte gelişebilecek şeker hastalığından korur veya tedavi eder
  • Hamilenin duruşunu geliştirir
  • Moral olarak hamileyi anneliğe hazırlar, doğum korkusunu azaltır
  • Kas gücünü, elastikiyetini ve dayanıklılığını arttırır
  • Dengeyi korur ve düşük riskini azaltır
  • Egzersiz yapmak ağrı eşiğini yükseltir
  • Gerilmiş ve sarkmış sırt, karın ve boyun kaslarının yeniden esneklik kazanmasını sağlar
  • Kısalmış bel ve göğüs kaslarını esnetir
  • Zihinsel ve psikolojik rahatlık sağlar
  • Egzersizler daha rahat bir doğum yapılmasını sağlar