STRES AZALTAN BESİNLER

STRES AZALTAN BESİNLER

İş yaşamındaki zorluklara şehir hayatının koşturmacası da eklenince stres kaçınılmaz son oluyor. Oysa insanların streslerini yönetmeleri düşünüldüğü kadar da zor değil. Stresinizi yönetmenin yolu; bunu kolaylaştıran gıdaları tüketmekle mümkün…

Diyetisyen-Yaşam Koçu Gizem Şeber, stres yönetimine destek sağlayan besinleri şöyle sıralıyor:

ARPA: Günlük beslenmede pek yer almayan bu tahıl, B vitamininden zengin, yavaş sindirilen ve kan şekerini daha uzun süre dengeleyebilen bir besin olarak öne çıkıyor. Özellikle öğle ve ikindi öğünlerinde tercih edilmesi öneriliyor. Çorbalara ilave edilebileceği gibi haşlaması, lapası da yapılıp günlük beslenmeye dâhil edilebilir.

ACI BİBER: Günlük beslenmede en çok yer alması gereken yiyecekler arasında bulunuyor. İçerdiği kapsaisin pigmenti, ısı veriyor ve metabolizmayı hızlandırıyor. Mutluluk veren endorfin hormonunun salgılanmasını da hızlandırıyor. Acı biberi çorbalarınıza, sebze yemeklerinize, et, tavuk sote gibi yiyeceklerinize ekleyebilir veya baharat olarak kullanabilirsiniz.

KURU BAKLAGİLLER: Öğlen ve akşam yemeği arasındaki zaman diliminin uzunluğu arada kan şekerinin düşmesine, kişinin kendisini daha gergin ve sinirli hissetmenize yol açabilir. Kuru fasulye, nohut, barbunya gibi sindirimi zor olan karbonhidratları içeren kuru baklagiller, kan şekerinizin daha uzun süre dengede kalmasını sağlayarak gerginliğinizi azaltır.

KURUYEMİŞLER: Kan şekerinin düştüğü, açlık hissinin arttığı saatlerde kuruyemişler imdada yetişiyor. Özellikle öğleden sonra atıştırması için sağlıklı alternatifler olarak gösteriliyor. Birçok çeşidi, vücutta mutluluk hormonu olarak adlandırılan seratonin hormonunun salgılanmasına yardımcı oluyor. Aynı zamanda E vitamini ve magnezyum mineralinden zengindirler.

BİTTER ÇİKOLATA: Mutlu edici etkisi herkes tarafından bilinen çikolata, stres yönetimine yardımcı besinler arasında yerini alıyor. Öğleden sonra atıştırması olarak 20-30 gram bitter çikolata tüketilmesi öneriliyor. Çikolata tüketerek hem seratonin salgılayarak daha mutlu hissedeceksiniz, hem de kalp sağlığınıza destek vereceksiniz.

KİVİ: Gün boyunca hava, su, yiyecek, içecek gibi kaynaklardan birçok toksin alıyoruz. Bunları vücudumuzdan atmak için de antioksidanlara ihtiyaç duyuyoruz. C vitamini bu konuda öne çıkıyor. Kivi, düşük şeker içeriği, düşük kalorisi ve yüksek C vitamini içeriği ile vücudunuzu toksinlerden arındırmaya ve gevşemenize yardımcı olacak besinler arasında yerini alıyor.