TÜKETİCİLERİNİZE SIRA DIŞI DENEYİMLER VAAT EDİYOR MUSUNUZ?

TÜKETİCİLERİNİZE SIRA DIŞI DENEYİMLER VAAT EDİYOR MUSUNUZ?

DENEYİM PAZARLAMASINI STRATEJİK İŞ PLANLARININ MERKEZİNE KOYARAK İLERLEYEN VE HEDEF KİTLESİNE SIRADIŞI DENEYİMLER SUNAN MARKALAR AÇIK ARA ÖNE GEÇECEK.

J. Walter Thompson Intelligence (JWT) adlı trend analiz şirketi; gıdadan tarıma, sağlıktan turizme, teknolojiden perakende sektörüne kadar tüm sektörleri etkisi altına alacak gelecek trendlerini farklı bir bakış açısıyla analiz ediyor. Bu verilere ise tüketici segmentlerinin kesişme noktasındaki iç görüleri gözlemleyerek ulaşıyor. JWT bünyesindeki The Innovation Group tarafından hazırlanan The Future 100 Raporu ise 2017 ve sonrasında pek çok sektöre yön verecek yepyeni deneyim alanları hakkında önemli ipuçları sunuyor.

Artificial Intelligence (AI) Art
2017’de iş kolları ve endüstriler nasıl dönüşecek? Bu sorunun yanıtını merak ediyorsanız, JWT bünyesinde hizmet veren The Innovation Group’un hazırladığı gelecek öngörülerine ve bu çerçevede yıldızı parlayan 3 yeni deneyim pazarlaması kulvarına göz atmanızda fayda var.  Yapay zekadan sonra ortaya çıkacak sürücüsüz araçların taksi şoförlerini işlevsiz hale getireceğine dair tartışmalar uzun süredir devam ediyor. Hatta beyaz yakalı yöneticilere de artık gerek kalmayacağı ifade ediliyor. Peki yapay zeka sanatçıların da yerine geçebilecek mi? Bu konuya verilebilecek en başarılı örneklerden biri de J. Walter Thompson Amsterdam’ın Cannes Lions Festival’da “The Next Rembrandt” projesiyle ödül kazanması oldu. Bu proje çerçevesinde sanatçının var olan eserleri tarandı. Yapay zeka ve 3D baskı teknolojileriyle, Rembrandt’ın tasarım ruhuna uygun, tamamen yeni bir esere imza atıldı. Londra’daki Tate Britain Müzesi’nin her yıl dijital teknolojilerin ilerlemesi amacıyla düzenlediği “IK Prize” adlı özel yarışma organizasyonunun, 2016 yılı temasının da yapay zeka olduğu dikkat çekiyor. 2016’nın yapay zeka konseptindeki yarışmasının kazananı ise Fabrica markasının “Recognition” adlı çalışması oldu. Tate Britain Müzesi’nde sergilenen tabloları inceleyen Fabrica, bu resimlerle benzerlik gösteren ve Reuters tarafından çekilen fotoğrafları yan yana harmanlayarak, foto muhabirleri ve sanatçıların vizyonu ile dün ve bugün arasındaki bağlantıya farklı bir bakış açısı getirdi.

Baby Tech
CES 2016’da öne çıkan teknolojik gelişmeler, bebeklere yönelik olarak geliştirilen teknolojilerin önemli bir yükseliş gösterdiğini gözler önüne seriyor. Bu alan hem yeni hem de kârlı bir pazarlama alanı olarak öne çıkıyor. İzleme cihazları giderek daha da akıllanıyor. Kahve makinasına benzeyen ve tek parçalı bebek maması hazırlama makinelerinin talep görmeye başlaması, bu niş pazarın hızla büyüyeceğini gösteriyor. 2017 ve sonrasında bebeklerin yaşam kalitelerini yükseltecek, ebeveynlerin de işlerini kolaylaştıracak yepyeni teknolojik ürünler göreceğiz. Bebeklere yönelik ioT uygulamalar hızla artacak. Tasarımcı Yves Behar’in imzasını taşıyan Snoo adlı bebek yatağı, bu akımın en önemli temsilcilerinden biri. Uyku problemi çeken bebeğinizi güvenle Snoo’nun içine yatırdıktan sonra yatağın kenarındaki düğmeye basıyorsunuz ve bebeğiniz minik hareketlerle sallana sallana uykuya dalıyor. Bebeğinizi uyku düzenini ve ruh halini de adım adım izleyebiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek  şey ise Snoo aplikasyonunu akıllı telefonunuza indirmek. Dijital teknolojilerin gelişimine tanıklık eden Milenyum Kuşağı, kendi ailesini kuruyor ve ebeveyn olma sorumluluğunu üstleniyor. Bu neslin kendi çocuklarını yetiştirirken, işlerini çok daha kolaylaştıracak teknolojik yenilikler talep ettikleri gözlemleniyor.

Artificial Nature
Lüks gökdelenler gökyüzüne doğru yaklaştıkça, mimarların aklına da yeni fikirler geliyor. Bu kez içinde yağmur ormanları ve plajı olan dünyanın ilk lüks gökdeleniyle karşı karşıyayız. Bu proje Dubai’de yükseliyor. 3 bin 600 metre yüksekliğinde olacak Rosemont Hotel Residence’ın 2018’de açılması bekleniyor. Gökdelenin içinde ayrıca çocuklar için oyun alanı, trambolin parkı ve bowling salonu da bulunuyor. 26’ncı katında bir gökyüzü lobisi bulunan otel, 280 milyon dolara mal olmuş ve dünyaca ünlü mimarlık firması ZAS Mimarlık tarafından tasarlanmış. Şirket ortağı DJ Armin, yaklaşık 7 bin metrekarelik bir alana tropik yağmur ormanları, suni bir kumsal ve çocukların oynayabileceği bir alan yaptıklarını söylüyor. Rosemont Hotel’in en farklı özelliği ise müthiş bir sensör sisteminin kurulu olması sayesinde, yağmur ormanları altında ıslanmayı ya da şelalede yıkanmayı vaat etmesi. Singapur’daki Sentosa adlı yapay plaj ise Endonezya ve Malezya’dan getirtilmiş kumlarla inşa edilmiş. Şangay’ın Songjiang bölgesinde yer alan InterContinental Shimao şehrin en yüksek tepesinin ayağında terk edilmiş bir taş ocağının çevresinde 430 milyon dolarlık bir yatırımla 5 yıldızlı bir otel inşa ediyor. Bu otelin kendi yapay gölü ve akvaryumu olacak. Lüks ve üst düzey konaklama sektörü, hedef kitlesine bu tip uygulamalarla hem sofistike hem de doğanın bir parçası olabilecekleri farklı hizmetler sunma yarışını hızlandıracak.