Turuncu Masa Hizmeti Uygulamaya Konuldu

Turuncu Masa Hizmeti Uygulamaya Konuldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yürütülen “Türkiye’de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği Projesi” kapsamında Turuncu Masa Hizmet Noktası uygulaması, 2 Aralık 2019 tarihinde, Ankara YHT Garı’nda düzenlenen törenle hizmete verildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Adil Karaismailoğlu törende yaptığı konuşmada, engelli vatandaşların, Türkiye’de ilk kez uygulamaya geçirilecek “Turuncu Masa” uygulamasıyla rica, minnet değil, hakkı olan hizmete profesyonel sunumla ulaşmasının mümkün olacağını belirtti.

Hizmetin ilk aşamada yüksek hızlı tren istasyon ve garlardaki 13 noktada hizmete sunacağının altını çizen Karaismailoğlu, 53 personelle sağlanacak hizmetin önümüzdeki dönemde diğer büyük garlara da yaygınlaştırılacağını bildirdi.

TCDD Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Ali İhsan Uygun da, “3 Aralık Dünya Engelliler Günü” kapsamında gerçekleştirilen etkinliğin, engellilerin sorunlarına yeni çözümler üretmek için sinerji ve farkındalık oluşturmak adına fırsat olduğunu söyledi.

Hizmet yaygınlaştırılacak

Engelli yolcuların seyahat öncesi ve sonrasında yardım alabilmelerini sağlayan “Turuncu Masa” uygulaması, ilk etapta YHT’lerin duruş yaptığı Ankara, Eryaman, Polatlı, Eskişehir, Bilecik, Bozüyük, Arifiye, İzmit, Gebze, Pendik, Söğütlüçeşme, Halkalı ve Konya, garlarında hizmet verecek. TCDD Taşımacılık AŞ işbirliğiyle 53 personel ile hizmete geçirilen Turuncu Masa ilerleyen yıllarda yaygınlaştırılacak.