Turuncu Masa Uygulamasına Büyük İlgi

Turuncu Masa Uygulamasına Büyük İlgi

Engelsiz ulaşım hedefi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının himayelerinde yürütülen “Türkiye’de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği Projesi” kapsamında, 2 Aralık 2019 tarihinden itibaren 13 gar ve istasyonda hizmet vermeye başlayan “Turuncu Masa” uygulaması, vatandaşlar tarafından büyük bir memnuniyetle karşılandı.

Bugüne kadar 2 bin 513 yolcunun hizmet aldığı “Turuncu Masa” uygulaması ile engelli ve yardıma ihtiyacı olan yolculara trene biniş ve inişlerinde yardımcı olunuyor. “Turuncu Masa” hizmet noktasından yararlanmak isteyen vatandaşların hizmet taleplerini, internet üzerinden, acentelerden veya çağrı merkezinden bilet alırken belirtmeleri yeterli oluyor.

Ankara, Eryaman Gar, Eskişehir, Konya, Pendik, Söğütlüçeşme, Halkalı, İzmit, Polatlı, Bozüyük, Bilecik, Arifiye ve Gebze istasyon ve garlarda verilen hizmetin ilerleyen zamanlarda yaygınlaştırılması planlanıyor. Turuncu Masa uygulamasında; ilgili personel, gidiş yönünde yolcuyu gar girişinde karşılayarak seyahat edeceği koltuğa kadar refakat ediyor. Yine yardıma ihtiyacı olduğunu bildiren yolcu, ineceği istasyonda “Turuncu Masa” hizmet görevlisi tarafından karşılanıp yolcuya gar çıkışına kadar eşlik ediliyor.

Bilindiği üzere, devletimizin sosyal politikalar uygulamaları içerisinde yer alan “Engelli Vatandaşlarımızın Ücretsiz Seyahat Etmesi” ilkesi gereğince; TCDD Taşımacılık, 2019 yılında 1 milyon 200 bin engelli yolcuya YHT, anahat ve konvansiyonel trenlerde ücretsiz ulaşım sağladı. “Turuncu Masa” uygulaması ile engelsiz demiryolu ulaşımı için önemli bir adım atıldı.