ULAŞTIRMANIN PARLAYAN YILDIZI: DEMİRYOLU

Demiryolu ulaşımı sahip olduğu özellikler nedeniyle diğer ulaşım sistemleri içerisinde önemli bir ayrıcalığa sahiptir.

Emniyet, konfor, karbondioksit salımı azlığı, temiz ve ucuz enerji kullanımı gibi hayati önem taşıyan etkenlerle demiryolu ulaşımı modernleşmenin ve kalkınmanın da ölçütüdür.

Anadolu’nun demiryolu ile tanışması 1856 yılında olmuştur. Osmanlıdan devredilen ecdat yadigârı demirağlar, Milli Mücadele yıllarında istikbalimizin en büyük güvencesi oldu.

Cumhuriyetin ilk yıllarında başlatılan seferberlikle yurdun her yanına ilmik ilmik örülen demirağlar, zenginliğin ve kalkınmanın lokomotifi oldu. Cumhuriyet’in ilk dönemlerindeki bu hızlı atılımdan sonra yarım asrı aşan bir süre boyunca demiryolları ihmal edildi.

Demiryollarının makûs talihi 2003 yılından itibaren hükümetlerimizin verdiği destek ve ayrılan yatırım ödenekleriyle değişti.

Bugüne kadar demiryolu sektörüne toplam 51,6 milyar TL yatırım yapıldı. Yük ve yolcu taşımacılığında sağlanan ilerlemeler ve sürdürülen onlarca proje ile demiryolu sektörünün ufku açıldı.

Yapılan yatırımların sonucunda, Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-Eskişehir-İstanbul yüksek hızlı demiryolu hatlarında 25 milyon vatandaşımız yüksek hızla yolculuk yaptı.

Yapımı devam eden Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir YHT ile Bursa-Bilecik hızlı tren hatları da tamamlandığında ülke nüfusunun yarısına yakınına YHT hizmeti veriliyor olacak.

Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar-Burdur/Isparta-Antalya, Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren hatlarında kesin proje hazırlama çalışmaları devam ediyor.

Konya-Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattının; Konya-Karaman, Mersin-Adana, Bahçe Nurdağ, Akçagöze-Başpınar arasında inşaat çalışmaları, diğer bölümlerde ise ihale ve proje hazırlama çalışmaları devam ediyor.

Güvenli ve konforlu yolcuğun keyfi ile İyi yolculuklar.