Yeni Döneme Hazır Mısınız?

Yapay zekâ odaklı değişkenler ve olasılıkların günlük hayatı dönüştürmeye başladığı yepyeni bir dönemin eşiğindeyiz. Özellikle sanat, sağlık ve spor alanında öne çıkan teknolojik yenilikler, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ uygulamalarının etkinliğini her geçen gün adım adım artırıyor.
Geçmiş dönemde yaşamış ve önemli eserler vermiş ressamlar, bugün yaşasalardı hangi tablolara imza atarlardı? Bu sorunun yanıtı, yapay zekânın derinliklerinde gizli… Spor ve lüks odaklı markalar da hedef kitlelerine farklı bir deneyim yaşatabilmek için bu teknolojilerin sunduğu olasılıklardan sonuna kadar faydalanıyor.
Sanatta yapay zekâ
Yapay zekânın taksi şoförlerini sürücüsüz araçlarla yer değiştireceğine dair tartışmalar uzun süredir devam ediyor. Hatta beyaz yakalı yöneticilere de artık gerek kalmayacağı ifade ediliyor. Peki, yapay zekâ sanatçıların da yerine geçebilecek mi? Böyle bir durum yakın gelecekte yaşanmayacağa benziyor. Fakat günümüz sanatçıları bu konuda gerekli önlemleri almış durumda. Sanatçılar yeni geliştirilen yapay zekâ teknolojilerini, tasarımlarında dikkat çekici bir etki oluşturabilmek için kullanıyor. Bu konuya verilebilecek en başarılı örneklerden biri de J. Walter Thompson Amsterdam’ın Cannes Lions Festival’da ‘The Next Rembrandt’ projesiyle ödül kazanması oldu. Bu proje çerçevesinde, sanatçının var olan eserleri tarandı. Yapay zekâ ve 3D baskı teknolojileriyle, Rembrandt’ın tasarım ruhuna uygun, tamamen yeni bir esere imza atıldı. Londra’daki Tate Britain Müzesi’nin her yıl dijital teknolojilerin ilerlemesi amacıyla düzenlediği ‘IK Prize’ adlı özel yarışma organizasyonunda Fabrica markasının ‘Recognition’ adlı çalışması öne çıktı. Tate Britain Müzesi’nde sergilenen tabloları inceleyen Fabrica, bu resimlerle benzerlik gösteren ve Reuters tarafından çekilen fotoğrafları yan yana harmanlayarak, foto muhabirleri ve sanatçıların vizyonu ile dün ve bugün arasındaki bağlantıya farklı bir bakış açısı getirdi.
Artırılmış gerçeklik odaklı spor salonları
Spor salonları; yeni interaktif katmanlar ve rutini kıran yeni uygulamalarla, teknolojinin yeni oyun sahalarından biri olarak öne çıkıyor. Spor merkezleri artık artırılmış gerçeklik uygulamaları sunuyor. New York’ta hizmet veren Asphalt Green adlı spor merkezi, spor salonunun tamamını LED ışıklarıyla donatmış. Bunun en önemli nedeni ise grup çalışmalarında katılımcılara hareketlerle ilgili görsel ipuçları sunabilmek… Bu sistemin altyapısı ise Pavigym şirketinin Prama uygulaması ile şekilleniyor. Bu sistem Avrupa’nın önde gelen spor merkezlerinde aktif olarak kullanılıyor. LED ışıklarla aydınlatılmış, artırılmış tırmanma duvarları da hedef kitlesine farklı bir deneyim sunuyor. Aalto Üniversitesi’nin Oyun Araştırma biriminin öncülüğünde geliştirilen bu sistem, Finlandiya’da 2 önemli noktada faaliyete geçmiş durumda. Yeni uygulama örneklerini çok yakında Avrupa, Asya, Avustralya ve Kuzey Amerika’da da göreceğiz. Bu tip yeni oluşumların gündeme gelmesi, yakın gelecekte dünyanın farklı noktalarında artırılmış gerçekliğe yönelik uygulama ve aplikasyonların sağlık ve fitness sektöründe daha hızlı bir şekilde yaygınlaşabileceğinin en önemli göstergesi…
Spor ve sağlık, lüks markaların da markajında
Lüks markaların sağlık ve spor aktivitelerine yönelik bakış açısı farklı bir ivme kazandı. JWT’nin yapmış olduğu perakende trend analizi sonuçları, tüketicilerin wellness odaklı perakendeye olan ilgilerinin hızla arttığını gösteriyor. Amerika’da Milenyum Kuşağı’nın %57’si ve İngiltere’deki Milenyum Kuşağı’nın %45’i, perakende satış noktalarında spor salonu ya da spor tesisi olmasını tercih ettiklerini vurguluyor. Lüks mağaza zincirleri de bugünlerde bu tip uygulamalarla, sağlığına önem veren tüketicilerin dikkatini çekmeye çalışıyor. Adidas, Balmain, Giorgio Armani gibi markalar da lüks odaklı bakış açılarına sağlık ve spor aktiviteleriyle farklı bir dinamizm katıyor. Örneğin; Selfridges markası kendi Body Studio’su kapsamında wellness odaklı perakende satış konseptinin tanıtımını yaptı. Bu koleksiyonda spor kıyafetler, spor iç çamaşırları ve pijamalar bulunuyor. Burada hizmet veren Hemsley + Hemsley adlı kafe de wellness ve sağlık beslenme odaklı içeriğiyle dikkat çekiyor. Morgan Stanley’in raporuna göre spor giyim pazarı 2020 yılına kadar %30 büyüme gösterecek. Lüks mağaza zincirleri, bu pazardan önemli bir pay almak için perakende satış noktası deneyimlerinde fitness ve spor ağırlıklı uygulamalara ve eventlere daha çok ağırlık verecek.