YENİ NESİL CV DÖNEMİ

YENİ NESİL CV DÖNEMİ

İş hayatında kaç yılı geride bıraktınız? Belki 5, belki 10, hatta daha da fazlası… Ya da üniversiteden yeni mezun oldunuz ve hayalinizdeki işi arıyorsunuz. Günümüz iş dünyasında deneyim sahibi olmak büyük bir öneme sahip. Peki, bu deneyimi CV’nize başarılı bir şekilde yansıtabiliyor musunuz? Yüzlerce hatta binlerce CV’nin geldiği bir iş başvurusunda, İK uzmanının dikkatini nasıl çekebilirsiniz? Unutmayın, sadece 10 saniyeniz var. Türkiye’nin önde gelen insan kaynakları şirketleriyle beyin avcılarının eleman istihdamını sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği bugünlerde CV’nizle öne çıkmak istiyorsanız, doğru yerdesiniz…

Sosyal medyada LinkedIn, Twitter ve Facebook üzerinden eleman istihdam etmeye başlayan şirket sayısı hızla artıyor. Özellikle LinkedIn, profesyonellerin yanı sıra orta ve üst düzey yöneticilere ulaşmak açısından da önemli avantajlar sunuyor. LinkedIn’daki aday profilinin tamamı bir özgeçmiş niteliği taşıyor. Kariyer sitelerinden aday aradıklarında yayınlanan ilanın kriterlerine hiç uymayan tarzda başvurular gelme olasılığının yüksek olduğunu ifade eden Hugent İş Geliştirme Direktörü Özlem Veryeri Taşkaya, “Orta ve üst düzey alımlarda işe yerleştirdiğimiz her 10 adaydan 6’sını sosyal medyadan buluyoruz. İşe alım görüşmelerinde artık karşı tarafı sorgulayan, ne istediğini bilen ve kariyer yolunu net bir şekilde planlamış bir kitleyle karşı karşıyayız. Yeni nesil, teknolojiyi yakından takip ediyor. Bu nedenle sosyal medya üzerinde çok aktifler. Artık şirketler, birlikte çalışmak istedikleri kişilerin sosyal medya hesaplarını ve paylaşımlarını da gözden geçiriyor. Sosyal medyadaki tutumları, o kişilerin CV’lerinin farklı bir yönünü oluşturuyor. Sosyal medyada yer alan CV’lerin güncel olması ve okurken yormayacak bir uzunluğa sahip olması gerekiyor.” diyor.

CV tasarım süreci
CV hazırlamanın artık CV tasarım sürecine dönüştüğü bir dönemdeyiz. Eski CV’ler sadece ‘ne yaptım?’ sorusuna statik bir yanıt teşkil ederken; yeni CV’ler ‘gerçekte kimim?’, ‘kendimi nasıl algılıyorum?’, ‘ne hissediyorum?’, ‘günlük hayattaki ruh halim, modum nedir?’ gibi sorulara yanıt veriyor. Taşkaya, bu noktada önemli ipuçları vermeyi de ihmal etmiyor: “Arama motorlarında daha kolay keşfedilebilmek için mevcut görevinizle ilgili kilit kelimeleri muhakkak CV’nizde barındırmalısınız. ‘Bütçe’, ‘pazarlık’, ‘işe alım’ gibi… Doğru ağ bağlantılarına sahip olmak da çok önemli, böylece ulaşmayı istediğiniz hedef kitleyi daha yakından takip edebilir, güncel bilgileri yorumlayabilir ve sizi fark etmelerini kolaylaştırabilirsiniz. Beyin avcıları nitelikli eleman arayışını gerçekleştirirken öncelikle aradıkları adayın bulunabileceği kanalları araştırıyorlar, üye oldukları gruplar, mevcut çalıştığı şirket veya geçmiş çalıştığı şirket kanalları üzerinden tarama gerçekleştiriyorlar. Adaylar özgeçmiş bilgilerinin eksiksiz, iletişim bilgilerinin ulaşılabilir olmasına dikkat etmeli. Kendilerine gelen mesajları zamanında görebilmek için de kanala aktif ve düzenli olarak giriş sağlamalılar. Önümüzdeki 5 yıl içinde sosyal medyada iş bulma olasılığı hızlı bir şekilde artacak.”

NASIL FARK YARATABİLİRSİNİZ?
Yeni nesil araştırma şirketi FutureBright’ın yeni nesil CV hazırlama taktikleri de pek çok kişiye yol gösterecek. Bu maddeleri tek tek hayata geçirmekte fayda var:

– CV’nizde uzun uzun amacınızı anlatmak yerine sahip olduğunuz özellikleri özetleyin.
– Kendinizi bir marka gibi tanıtın.
– Çalışmak istediğiniz şirket ya da kurumu sosyal medyada takip edin.
– CV’nizdeki kapak sayfanızı el yazınızla yazarak daha net ve samimi bir atmosfer yaratın.
– Fark yaratmayı düşündüğünüz alanlarla ilgili bir video hazırlayın.
– Blogunuzu, web sitenizi, Twitter ve İnstagram hesabınızı sürekli güncelleyin.
– CV’nizde uzun cümleler kullanmayın. Kendinizi öz bir şekilde tanıtın.
– CV tasarımında renk unsuruna dikkat edin.
– ‘Özgeleceğim’ kısmını yaratın ve çalışmak istediğiniz şirkette ne gibi yeni projelere odaklanacağınızı belirtin.
– LinkedIn, iş aramanın Facebook’una dönüşmüş durumda. Tecrübeli yöneticiler, Linkedin ilanlarına daha çok güveniyor. Bu nedenle LinkedIn’deki CV’nizi bu kurallara uygun olarak güncelleyin.