Yeni Nesil Seyahatlere Hazır Mısınız?

Yeni açılan çok sayıda restoran ve otelin yanı sıra hedef kitlesine farklı seyahat seçenekleri sunan turizm şirketlerinin hızla artması, turizm sektöründe farklı bir dönüşümün yaşandığına işaret ediyor.
Beş yıldızlı oteller artık demode oldu. Lüks jetler ise geçmişte kaldı. Hem ayrıcalıklı hissetmek hem de bir kez yaşanabilecek özel deneyimlerin peşinde olan lüks odaklı tüketiciler, kendilerine sunulan bu yeni dünyaları heyecanla kucaklıyor.
Su altı restoranları ve gemi resortları
Turizm sektöründe yeni trend; dünyanın vahşi bölgelerine ulaşmak, çok daha derinleri keşfetmek. Bu açıdan okyanuslar çok revaçta… Birçok mimar, derin sulardaki basınca dayanıklı yapılar oluşturmanın getirdiği teknik karmaşıklığın altından kalkamıyor ya da kalkmak istemiyor. Norveç’te 2019 yılında Avrupa’nın ilk su altı restoranı açılacak. Snøhetta mimarlık firması tarafından tasarlanan ve Under adıyla hizmet verecek bu restoranın isminde aslında bir kelime oyunu yapıldığı dikkat çekiyor. Çünkü ‘under’ kelimesi Norveççede aynı zamanda ‘mucize’ ve ‘merak’ anlamlarına da geliyor. Norveç’in güney sahilindeki Båly Köyü’nde yer alan bu restoran; misafirlerine, yemeklerini yerken okyanusun panoramik görüntüsünün keyfini çıkarma şansını verecek. Norveç lezzetlerinin sunulacağı restoran aynı zamanda deniz yaşamı çalışmalarının yürütüldüğü bir araştırma merkezi olarak kullanılacak. Su altı deneyimi bir adım öteye taşıyan bir başka seçenek ise Dubai’de 2020 yılında hizmete girmesi beklenen su altı lüks gemi resortu… Floating Venice adıyla hizmet verecek bu tesiste, ziyaretçilerin okyanus tabanını net bir şekilde görebileceği su altı platformu, restoranlar, barlar, bir SPA, mağazalar ve konaklama imkanı sunulacak.
Gezginlere özel seyahatler
Lüks seyahat şirketi Black Tomato, Blink hizmetiyle hedef kitlesine kişiye özel deneyimler sunuyor. Blink müşterilerine, ‘daha önce kimsenin kalmadığı ve hiçbir zaman da aynı şekilde kalamayacağı çok özel yerler’ olarak tanımladıkları, kendi geçici konaklamalarını ve deneyimlerini tasarlama olanağı veriyor. Myanmar’da Mergui Takımadalarından Bolivya’nın uzak tuzlu çanaklarına yapılan bu seyahatler, alışılagelmişin dışındaki seyahat deneyimini farklı bir seviyeye taşımayı hedefliyor. Black Tomato’nun kurucularından Tom Marchant, servis sektörünün, kısmen pop-up konseptlerin popüler hale gelmesiyle hız kazandığını belirtiyor ve şu yorumda bulunuyor: “Şu anda gözümüzü, konaklama ve üç boyutlu seyahat deneyimleri dünyasına diktik. Bu yola kendimize şu soruyu sorarak çıktık: Sadece kısa bir süre, adeta büyülü bir an için var olabilecek, zevk alınacak, sonrasında sonsuza kadar yok olacak ve başka bir kişinin aynı deneyimi bir daha yaşayamayacağı bir şey tasarlayabilir miyiz?” Get Lost konseptiyle de öne çıkan Black Tomato, korkusuz gezginlere ‘hayatlarını değiştirecek’ macera sunan seyahatler düzenliyor.
Tema kavramı öne çıkıyor
Londra merkezli seyahat uzmanı Brown+Hudson; Güney Kore, Panama ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti gibi uzak destinasyonlarda gezginlerin hayatlarını değiştirebilecek deneyimler sunan, çok dikkatli bir şekilde planlanmış, sipariş üzerine hazırlanan ‘lüks seyahatler’ düzenliyor. Bir macera kulübü olan Extraordinary Adventure Club; gezginleri, özgüvenlerini yeniden kazanmaya ve devam ettirmeye çağıran deneyimler oluşturarak fiziksel ve zihinsel sınırlarını test etmeye çağırıyor. Kulübün kurucusu Calum Morrison, kraliyet deniz piyadesi olarak zorlu ortamlarda yaşadığı deneyimlerinden güç alarak, minimum altı aylık sürelerle koçluk, akıl hocalığı ve terapi kavramlarını bir araya getiren çalışma programları düzenliyor. Red Savannah, 2018’de Berlin’e yapılan beş günlük Görgü Tanığı Programı’nda katılımcılara zihinsel mücadeleler sundu. Bu seyahatte ziyaretçiler eski istihbarat memurları, tarihçiler ve uzmanlardan oluşan bir izleyici kitlesiyle savaş sonrası ve Soğuk Savaş dönemi Almanya’sına sokuldu. Araştırma şirketi OceanGate ve seyahat şirketi Blue Marble Private; 2005 yılından bu yana ilk kez gerçekleştirilecek, hayatta bir kez yapılabilecek Titanic araştırma seyahatini düzenlemeyi planlıyor. 100 bin dolar olarak belirlenen bu 8 günlük yolculukta ziyaretçilere gemide görevli gemi mürettebatı gibi davranılacak.