YENİ NESİL YOLCULARA ULAŞMA REHBERİ

Amadeus şirketinin ‘Geleceğin Gezgin Grupları 2030: Seyahati Daha Cazip Hale Getirmek’ adlı yeni raporu, seyahat firmalarının, yolcuların yıllar içinde değişecek talep ve ihtiyaçlarına nasıl ayak uydurması gerektiğine dair önemli ipuçları veriyor. Rapora göre yeni nesil yolculara ulaşmanın bir numaralı adımını, ‘kişiselleştirilmiş satın alma deneyimi’ yaratmak oluşturuyor. Ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren markaların odaklanması gereken 6 yeni gezgin profili ise ‘rahatlık arayanlar’ (simplicity searchers), ‘ödül avcıları’ (reward hunters), ‘sosyal medyacılar’ (social capital seekers), ‘kültür meraklıları’ (cultural purists), ‘etikçiler (ethical travellers) ve ‘zoraki gezginler’ (obligation meeters) olarak sıralanıyor.

Amadeus Bilgi Teknolojileri Grubu adına, araştırma şirketi Frost & Sullivan tarafından kaleme alınan ‘Geleceğin Gezgin Grupları 2030: Seyahati Daha Cazip Hale Getirmek’ raporu, seyahat şirketlerine 2030 yılı itibariyle ortaya çıkması beklenen altı yeni gezgin grubunun talep ve ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları konusunda yol gösteriyor. Rapora göre yakın gelecekte yolcular demografik ölçütlerden ziyade değerleri, davranışları ve talepleri üzerinden tanımlanacak. Bu nedenle ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren kurum ve markaların kişisel ihtiyaçlara uygun satın alma deneyimleri yaratabilmek için farklı verilerden özellikle de sosyal medya bilgilerinden yararlanması gerekiyor.

İlham ve enformasyon kanalları
Raporda öne çıkan bir diğer önemli başlık ise kişiselleştirilmiş ürün ve hizmet paketlerinin, seyahat sağlayıcı ile yolcu arasındaki kesintisiz iletişim ve sorunsuz satın alma sürecinde geleceğin yolculuk biçimini şekillendireceği… Bu yapılanmanın ardından ortaya çıkacak satış kanallarını; daha kapsayıcı bir tecrübe sunan ve keşif amacıyla kullanılacak ‘ilham’ kanalları (akıllı telefon, tablet, sanal gerçeklik başlığı) ile özet içerikle satın almaya odaklanan ‘enformasyon’ kanalları (akıllı saat, sanal gerçeklik gözlüğü ve hizmet robotları) olarak ikiye ayırmak mümkün…

Verinin yıldızı giderek yükseliyor
Bu gelişmeler ışığında veri, farklı seyahat programları kurgulayan kurumların en önemli kaynağı haline gelecek. En iyi veriyi toplayan ve bu verileri en farklı şekilde kullanan firmalar rekabette bir adım öne çıkacak. ‘Geleceğin Gezgin Grupları 2030: Seyahati Daha Cazip Hale Getirmek’ adlı rapor, yeni veri toplama teknoloji ve tekniklerinin de etkisiyle seyahat tecrübesinin önümüzdeki 10 yılda nasıl daha da kişisel hale gelebileceğine yönelik inovatif tüyolar sunuyor. Amadeus Hava Yolu BT Stratejik Pazarlama Direktörü Robert Sinclair-Barnes, konuyla ilgili şu yorumda bulunuyor: “Geleceğin Gezgin Grupları 2030: Seyahati Daha Cazip Hale Getirmek isimli çalışma, Future Foundation’ın bu yıl yayınladığı ve 2030 yılı itibariyle ortaya çıkacak yeni altı gezgin ‘türü’nü tarif eden ‘Geleceğin Gezgin Grupları 2030: Yarının Gezginini Anlamak’ raporunun devamı niteliğinde… Bu rapor, hava yollarına ve tamamlayıcı hizmet sunan şirketlere, yeni ortaya çıkacak yolcu gruplarına nasıl hazırlanmaları gerektiği ve seyahatin dokuz aşamasında da onlara nasıl hitap edeceklerine ilişkin pratik tavsiyeler sunuyor. Sonuçta, yolcuların talepleri ve satın alma davranışlarının evrimini anlamak, hava yolu şirketleri ve diğer seyahat firmalarının yeni nesil yolculara daha iyi hizmet sunmalarına yardımcı olacak.”

Geleceğin gezgin grupları
Frost & Sullivan Baş BİT Danışmanı Lawrence Lundy ise şirketlerin seyahat satan firmalardan müşterilere deneyim sunan kurumlara dönüşebilmeleri için yeni nesil yolcuların ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir satın alma deneyimi kurgulaması gerektiğinin altını çiziyor. 2030’da öne çıkacak olan gezgin profillerinden ‘sosyal medyacılar’, seyahatlerini planlarken sosyal medya ağlarından ilham alacak, şirketlerden de yüksek oranda kişiselleştirilmiş hizmet bekleyecek. Seyahatlerinin her anında yeni hizmetlere açık olan bu gezginler, kendilerine öncelik gösterilmesi için ellerindeki verileri memnuniyetle paylaşacak. Hizmet robotları ve sanal gerçeklik uygulamaları gibi yeni teknolojileri de rahatlıkla kullanabilecekler. ‘Etikçiler’, seyahat programlarını tamamen sosyal sorumluluk ve çevreci bir bakış açısıyla koordine edecek. ‘Kültür meraklıları’, seyahatlerini farklı kültürleri ve yaşam tarzlarını keşfetmek üzerine kurgulayacak. ‘Zoraki gezginler’, genelde iş amaçlı seyahat eden bir profili yansıtıyor. Bu grupta yer alan kitle sınırlı bir zamana sahip. Onlar için doğru yer ve zamanda olmak daha da önem kazanacak. Son grupta yer alan ‘rahatlık arayanlar’ ise seyahatlerini programlarken, şeffaflığa her zamankinden çok değer verecek. Yakın gelecekte, iletişim çalışmalarını bu altı profile göre yapılandıran markalar açık ara öne çıkacak.