YENİ TREND, MARKA İŞ BİRLİKLERİ

Ünlü isimlerin tasarımlarındaki sanatsal dokunuşlar, marka konumlandırmasında çarpan etkisi yaratıyor. Örneğin; Coca-Cola bugüne kadar farklı şişe tasarımlarında Manolo Blahnik, Jonathan Saunders, Matthew Williamson ve Patricia Field gibi ünlü isimlerle çalıştı. Ralph Lauren, Tag Heuer gibi markalar da farklı teknoloji şirketleriyle iş birliği yaparak inovatif tasarımlara imza atıyor. Heidi Klum’un New Balance kapsül koleksiyonu hazırlaması, ünlü tasarımcı John Varvatos ve Missioni markalarının Converse ile bir araya gelmesi, Nike’ın Brezilyalı tasarımcı Pedro Lourenço’ya training koleksiyonu hazırlatması gibi örneklerin sayısı yakın gelecekte hızla artacak. Tasarım vizyonlarını ve inovatif bakış açılarını birleştirerek çok daha dikkat çekici bir konsept yaratan en güncel 5 marka iş birliğine hep birlikte göz atalım.

Montblanc-Apple iş birliği
Dünyanın en prestijli kalem markalarından Montblanc, Apple bünyesinde görev yapan endüstriyel ürün tasarımcısı Marc Newson ile iş birliği yaptı. Newson’ın Montblanc için tasarladığı ‘Montblanc M’ isimli kalem, cazibesini sadeliğinden alıyor. Ürün hem Montblanc’in hem de Newson’ın kimliğini nefis bir uyum içerisinde barındırıyor. Belli ki tasarımcı markanın tarihini modern bir dokunuş ile kalemin içine gizlemekte oldukça başarılı bir iş çıkarmış. Aslına bakarsanız Montblanc’in kalemini Louis Vuitton, Dom Pérignon ve Smeg gibi markalarla iş birliği yapmış ve geçtiğimiz sene Hermés’in lanse ettiği ilk kalemin tasarımcısı olan Marc Newson’a emanet etmek istemesinin sebebi de tam burada yatıyor. Çünkü Montblanc’in arzusu Marc Newson aracılığı ile markasına yenilik ve gençlik aşılamak.

 

Mercedes-Benz ve Lufthansa iş birliği
Mercedes-Benz ve Lufthansa Technik, yolcuların uçuş konforunu en üst seviyeye çıkartmak için biraraya geldi ve VIP kabinler tasarladı. İkilinin biraraya gelişinde Mercedes’in tasarım, Lufthansa’nın ise teknolojideki ekspertizi ön plana çıkıyor. Alışıldık kabin tasarımlarından oldukça farklı bir yorumla hazırlanan VIP kabinler, her yaş ve her ülkeden lüks tüketim müşterisinin kalbini çelecek kapasitede… Ortak yapım kabinde bir yemek alanı, bir de oturma kısmı bulunuyor. Mercedes kabinin pencere kısımlarını ise S-Class arabalarındaki teknolojiden ilham alarak düzenlemiş. Pencere camları dışarıdan gelen ışık miktarına göre otomatik olarak ayarlanıyor ve yolcunun gözünü yormayacak kıvamda içeriye süzülüyor. 2015’te Cenevre’deki European Business Aviation Convention and Exhibition’da (EBACE) tanıtımı yapılan bu iş birliği, Lufthansa’nın sadece seçili uçaklarında bulunacak.

 

Bvlgari-Maserati iş birliği
Bvlgari, 2014’te dünyada spor otomobil kavramını lüks ve prestijle birleştiren Maserati’nin 100’üncü yılını kutlamak amacıyla, iki markanın yaratıcılık ve mükemmeliyetçilik yaklaşımını simgeleyen ve sınırlı sayıda üretilen Bvlgari Octo Maserati kronograf spor saati tasarladı. Octo Maserati’nin kronograf teknik özelliklerinin yanı sıra tasarımında dikkat çeken her detay, Maserati dünyasından izler taşıyor. Otomobilde lüks ve sportif kavramını en iyi şekilde yansıtan Maserati, tam 100 yıldır otomotiv tutkunları için ayrıcalıklı bir dünya yaratıyor. Maserati, tasarım anlayışındaki farklılık ve kalite yaklaşımının yanı sıra yüksek performanslı modelleriyle, çok özel bir müşteri kitlesine hitap ediyor. Stili ile dikkat çeken saat, parlak çelik kasaya ve 45 mm çaplı kadrana sahip. Kadranda yer alan renkler ve işlemeler Maserati’nin ürünü olduğunu açıkça belirtir nitelikte… Çünkü bu markanın en çok kullandığı renkler olan mavi ve beyaz kullanılmış. 12 yönünün hemen altında 10 dakikalık bir sayaç yer alıyor. Ayrıca saatin ekranında üç sayaç daha mevcut… Bunlar; 30 dakika sayacı, saat sayacı ve son olarak da saniye sayacı. Kayış olarak ise siyah deri kayışlar tercih edilmiş. Kurma kolu çelik olarak tasarlanmış.

 

La Prairie-Baccarat iş birliği
İsviçreli lüks kozmetik markası La Prairie ile kristal devi Baccarat’ın iş birliği de sektörde büyük merak uyandırdı. Lüks anti-aging ürünleri ile dünya çapında ün sahibi La Prairie’nin çıkardığı havyarlı cilt bakım kremi ‘Caviar Spectaculaire’in dış yüzeyi 940 gram Baccarat kristalinden üretildi. Kâse, 75 ml krem barındırıyor. Sadece bin 500 adet üretilen Caviar Spectaculaire, her iki markaya yönelik lüks algısını çok daha yüksek bir mertebeye taşımış durumda… İş birliğinin en can alıcı kısmı ise bu nefis Baccarat kristali kâseyi, havyarlık olarak da kullanabilmeniz. Krem bittikten sonra, minik krem kutusunu içinde bulunduğu hazneden dışarı çıkartıyorsunuz. Kobalt mavisi detayı ile La Prairie markasını yansıtan kâse, böylece bir anda, önemli misafirleriniz geldiğinde kullanabileceğiniz şık bir havyarlığa dönüşüyor.

 

Mikimoto-Lauduree iş birliği
İnci denildiğinde akla ilk gelen mücevher markalarından biri olan Mikimoto, makaron ve çikolatalarıyla meşhur olan ünlü Fransız pastanesi Ladurée ile güçlerini birleştirdi. Ladurée, bu iş birliğinde, Mikimoto için özel ürettiği iki makaron tadını, incinin naif yapısına uygun olarak uçuk renklerle tasarladı. Makaronların yerleştirildiği pembe kutuları ise Mikomoto’nun inci kolyesi süslüyor. Ladurée bu tür iş birliklerine alışık bir marka. Daha önce Lanvin, Pucci ve Christian Louboutin gibi markalarla hatta Pharrell Williams ile bile bir araya gelmişliği var. Ancak Mikimoto iş birliği, ünlü makaroncunun bir mücevher markası ile ilk bir araya gelişi…