“YHT Hatlarında Özel Viyadükler İnşa Ediyoruz”

“YHT Hatlarında Özel Viyadükler İnşa Ediyoruz”

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, “Ankara-Sivas YHT hattının Elmadağ-Kırıkkale arasında tek seferde 90 m. açıklık geçilerek imal edilen ve yapımında Hareketli Kalıp Sistemi (MSS) uygulanan viyadükler inşa ediyoruz.” dedi.

Apaydın, İstanbul Hilton’da gerçekleştirilen Üçüncü İstanbul Köprüsü Konferansına katıldı.

Köprüde izlenecek güvenli, sürdürülebilir ve ekonomik olarak uygulanabilir çözümler geliştirmek için sürekli bir tartışma platformu sunmayı amaçlayan, Konferansın açılışında konuşan Apaydın, yüksek hızlı ve hızlı demiryolunun uzun tüneller ve viyadükleri zorunlu kıldığını söyledi.

Osmanlı Dönemi ve Cumhuriyet’in ilk yıllarında inşa edilen köprülerin ekseriyetinin tarihi ve kültürel miras olarak tescillendiğini anlatan Apaydın, bunların başında da 1912 yılında Adana-Pozantı arasında inşa edilen Varda Köprüsü’nün geldiğini kaydetti. Apaydın, Toroslar üzerinde inşa edilen, yüksekliği ve mimarisiyle göz kamaştıran Varda Köprüsü’nün bugün de değerini koruduğunu belirtti.

Son yıllarda ülkemizde yaygınlaşan yüksek hızlı ve hızlı demiryolu inşasında derin vadiler ve nehirlerin viyadüklerle geçildiğini anlatan TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, “Demiryollarında ilk viyadük inşası Ankara-Eskişehir YHT hattı üzerinde inşa edildi. Halen inşası devam eden yüksek hızlı ve hızlı demiryolu hatları içerisinde topoğrafik koşullardan dolayı Ankara-Sivas YHT hattı farklılık arz ediyor. 66 kilometresi tünel, 28 kilometresi de viyadüklerden oluşan Ankara-Sivas YHT hattının Elmadağ-Kırıkkale arasında tek seferde 90 m. açıklık geçilerek imal edilen ve yapımında Hareketli Kalıp Sistemi(MSS) uygulanan viyadükler inşa ediyoruz.” diye konuştu.